fredag 28. mai 2010

Skal - skal ikke. - skal ,- skal ikke...........

Skal , - skal ikke, - skal ,- skal ikke............. Hadde jeg bare hatt en prestekrage så skulle jeg plukket kronblader for å se hva jeg kom til ....................

Jeg har ikke bestemt meg for om vi skal starte i FS eller ikke på søndag. Jeg skulle bestemme meg idag etter dagens trening, men det er fremdeles uklart for meg om vi kan klare det

Mulig at jeg er altfor nøye og altfor kravstor i forhold til egene prestasjoner. I agility så VET jeg at jeg ikke vil starte før vi er så godt som sikre på å komme igjennom feilfritt. Jeg vil gjerne at det skal være slik i FS også. Men jeg har jo ikke erfaring i å konkurrere i denne sporten, og vet lite om hva som kan skje og ikke skje i ringen......................

Ikke lett å være ny i en så vanskelig hundesport.

I dag har jeg vært i Askim og trent FS med Pønky og Fargo igjen. Snille flinke Merete og Khan var også med og trente med oss, og vi hadde en veldig koselig og flott treningsdag :-) Merete var min privat trener og gav meg masse tilbakemeldinger på det jeg gjorde.

Jeg var tidlig ute og gikk en god tur i området før Merete dukket opp og vi startet treningen vår. Det hele begynnte med at jeg "briefet" programmet til musikk. Det vil si at jeg fremførte hele programmet slik jeg har koreografert det til musikken , - men uten hund. Merete gjorde meg oppmerksom på at jeg kunne forandre litt på takten min på ett gitt sted i muskken. Flott å ha så kyndig hjelp underveis i min utvikling. Ja jeg er virkelig heldig !!!Så skulle Pønky være med på treningen. Og vi skulle prøve å vise litt av programmet vårt til " Kjerringa med staven". Ingen tvil om hvem som er kjærring ialleflal

Pønky er fokusert på jobben ................................................. Etterpå dro vi til Asimtorget for å trene med forstyrrelser :-) Flott å få trent med så mange ulike ting i omgivelsene som vi ikke har hjemme i Fosserødskogen. Både Pønky og Fargo fungerte fint selv i disse omgivelsene :-) Side om side med Merete og Khan. Morsomt også å vise fram alt det hundene kan trenes opp til fram for et publikum. For det var ingen tvil om at vi fikk oppmerksomhet fra folk som satt å så på , - eller var forbipasserende.

Litt vått i gresset etter en haggelbyge. Nå skal vi hjem å bade, føhne og børste så prinsessen er klar til søndag.

Takk til Merete for all hjelp og flott bilder du tok av oss i dag :-))

I Morgen skal Fargo til Jessheim på MH-test. En spennende test som forteller litt om guttens mentalitet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar