onsdag 26. mai 2010

Årets Happening

  • FÅ dager igjen til årets " Happening" ( søndag ) Norges aller aller første offesielle konkurranse i Freestyle og HTM arrangeres av Norsk Freestyel forening.

Jeg er påmeldt med to hunder i Freestyle, og de siste forberedelsene er i gang. Søndag var jeg hos Norges flinkeste innen freestyle , - Merete for å få hjelp med mine hunder, og jeg er bare så utrolig heldig som har en så dyktig hjelper Pønky har den siste tiden vært lite motivert, og jeg hadde nesten gitt henne opp. Heldigvis insitsterte Merete på å hjelpe meg, - og selvsagt kunne jeg ikke si nei........... Heldigvigs - Jeg fikk erfare at Pønky var motivert og flink igjen !!

Selvsagt er det noe vi kan forbedre oss i, da jeg er fullstendig fersk både i klikkertrening og i freestyle - trening. Merete kom med gode tips til oss om hvordan vi kan forbedre oss i forhold til videre trening. Så nå er vi iferd med å gjøre endringer som forhåpentligvis vil gjøre oss GODE i frestyle , - på sikt. Om vi har dagen , - på søndag - så starter vi ................................

Fargo er jo litt av en pøbel i værste fjortis- alder om dagen, og han vimser og svirrer rundt meg i et høyt stressnivå. Han er litt mer enn middels arbeidsvillig, og vil gjerne gjøre alt å en gang. Han kan egentlig utrolig mange momenter, og vi har egentlig satt sammen et ganske fint program til konkurransen, - men med en "virre virrum" - gutt , - så kan det hende at hele programmet går i vasken og at vi må improvisere oss igjennom programmet........................... hmmmmmmmmmmmmmmm. ikke sikkert vi starter allikevel hvis han er like "lille virrum" på stevnedagen.

Vi trener litt hver dag nå, og vi er fokusert på kontakt .- selvkontroll, - og avstandsbelønning.

Målet er jo å bli like flinke som Merete og Khan , som dere kan se på youtube via hennes blogg .

VI skal antagelig treffe Merete igjen fredag for den siste finpuss, og kanskje den avgjørende treningen før en eventuell start i Freestyle for meg og mine :-) Tusen takk Merete!!!

Du er GULL !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar