onsdag 30. desember 2009

KALDT !!!!!!!

Også jeg som syns det var kaldt i går :-0 I dag har gradene sunket enda lenger ned, og vi har hatt - 25 grader i Svinndal !! Ikke så smart å være ute i dette været, så det ble en tur til drivhuset i dag også. Jeg fikk med meg tre hyggelige treningskompiser og fikk noen fine timer i plussgrader :-) Vi har fått stor og flott treningsplass, og koser oss med å lage kombinasjoner etter hva vi ønsker å trene på. Siden vi kan komme og gå til alle døgnets tider, og ikke har tidspress, kan vi jo trene så lenge og mye vi vil. Jeg sier det igjen, - i fare for å gjenta meg selv............. For en luxus !!! Her trener Astrid og Emma på hoppehinder. Emma syns det var veldig moro å gå agility! Emma er en kinesisk nakenhund ( med pels ) og trener også freestyle :-)
Her kommer Lita i full fart over mønet, og Lise Beate har litt av en jobb med å holde følge med denne motiverte jenta ( som også er en kinesisk nakenhund med pels :-)
Yvonn og Fancy i en flott fremmadsending frem mot buret! Fancy er en Bordercollie i en litt uvanlig innpakning ( veldig sjelden fargevariant ).
Vi trente mange små økter med lange fine pauser i mellom. Scott er blitt veldig flink til å ligge i bur ved ringen uten å stresse og bråke når de andre hundene trener. Veldig nyttig å ha trent på det også sånn at det blir lett å ha han med ringside på stevner senere.
En av de tingene vi har trent idag er utganger av felthinder.
Her vet Scott allerede at han skal svinge mot et annet hinder når han bare har kommet seg helt ned til bakken og rundet hjørnepinnen. Meningen er jo at pinnen etterhvert skal bort. Men inntil han har forstått at han alltid skal helt ned til bakken selv om jeg løper en annen vei, eller står igjen ved oppgangen, - ja inntil da skal pinnene få stå der.
Mønet er ikke like lett å trene inn selvstendighet. Scott ser ikke så godt at jeg bytter side etter at han har begynt å gå opp. For at han skal bli trygg på oppgaven nederst på feltet, gjentar vi her noen ganger " target"-trening. Han får da fokuset frem og ned, og skal bli i denne posisjonen til han få ny beskjed av meg.
I en kombinasjon med andre hinder begynner det å gå greit med bakkryss på mønet,
2 av o g2 på , - mens jeg både bakkrysser og løper til neste hinder som står ( som dere sikkert ser på han ) i 90 grader til venstre .
Veldig fin treningsdag for vår del.
Scott har hodet på rett plass om dagen, og stresset tar ikke helt av. Han er lydig på signaler i føringen min, og begynner virkelig å forstå hva vi driver med.
Desverre får jeg ikke prøvd ut lange kombinasjoner enda.
Mye tyder på at årene mine er trange eller tette igjen. Jeg var hos legen i går, og han skulle sende meg til sykehuset. Så nå går jeg å venter på time på hjerteavdelingen igjen.
Håper det går fort, sånn at jeg snart kan løpe sammen med Scott på en hel agilitybane :-) I mellomtiden får jeg ta det mest mulig med ro, - trene sakte men sikkert på enkelt-detaljer. Det er jo bedre å overtrene sånne ting enn å gå for fort frem uansett.
I morgen skal vi trene freestyle. Da slipper jeg å bevege meg så fort og så mye om gangen.
Har kanskje funnet musikk til Scott og meg. Skal prøve ut det med å filme oss å se på det i morgen. Viktig at takten passer oss begge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar