tirsdag 4. mai 2010

Kom mai du skjønne milde...................

  • Kom mai du skjønne milde, gjør skogen atter grønn, og la ved bekk og kilde, fiolen blomstre skjønn. Hvor ville jeg dog gjerne, at jeg igjen deg så. Akk - kjære mai hvor gjerne gadd jeg i marken gå.

Om vin'tern kan man have så mangt et tidsfordriv, man kan i snøen trave, åja, et lystig liv. Men når seg lerker svinge, mot sky med liflig slag på engen om å springe, det er en annen sak.

Kom derfor mai du milde, gjør skogen atter grønn, og la ved bekk og kilde, fiolen blomstre skjønn. Hvor ville jeg dog gjerne, at jeg igjen deg så. Akk - kjære mai hvor gjerne gadd jeg i marken gå.

  • I dag våknet vi til ny vinter på Fosserød. Ikke alle i huset var like lykkelige for dette som de to unge gutta våre. De oppførte seg som om det var julekvelden og storkoste seg sammen ute i 11 cm med nysnø.

I går fikk jeg vasket terassen, og satt frem utemøbler og grillen, - og pyntet med stemorsblomster. Hmmmm ,,,,,,,, Vi venter og venter på sommeren utelivet..........

Vi har fått noen fine økter på agilitybanen i hagen allerede i år. I dag var banen dekket av et hvitt teppe. Vi har fått utviklet en del allerede, og gleder oss til å fortsette å utvikle både slalåm og felt, - tunnellinnganger og føring i små små økter, når bare snøen blir bort igjen.

Stakkars Pønky orker ikke å trene om dagen. De siste dagene har hun bare sett trist ut, og når jeg forsøkt å trene FS med henne så har hun ikke gjort et eneste forsøk på å ville trene.

I går tror jeg at vi fikk forklaringen på dette. Anita , - "vår" hundemassør, var på besøk for å massere Scott og Pønky i går. Det viste seg at Pønky hadde veldig stiv hals og nakke-musklatur og i tillegg veldig stiv bakerst i rygg og bakbena. Hun fikk streching og massasje, og neste mandag skal Anita komme tilbake for å behandle henne igjen. Pønky skal få fri hele uken, og så får vi se om hun blir bedre etter neste behandling.

Scott fikk også en time med streching og massasje. Jeg var veldig spent på hvordan hans skuldre og rygg har tålt at han har trent så "mye" agility og bakpartsøvelser i FS de siste ukene.

Jeg har vært flink til å varme opp og gå ned igjen hver gang vi har trent både FS og Ag.

Heldigvis kunne Anita fortelle at han slett ikke var så ille nå. Han er faktisk bedre nå enn siste behandling hun hadde for et par mnd siden. Så utrolig bra å følge med på den måten slik at jeg kan forebygge og eventuelt slutte med de belastende øvelsene hvis han ser ut til å bli verre.

Han har noen triggerpunkter i skulderen, men det er helt naturlig på gunn av operasjonen han var valp. Det er viktig at jeg bygger opp hans indre muskulatur og trener han i andre ting enn agility. Jeg tror balansering av ulike slag i tillegg til oppbyggende trekkøvelser og FS er med på å forhindre at han blir skadet under trening av agilitysporten. Men det er viktig å følge med !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar