lørdag 15. august 2009

Long time ago..........

Indre Østfold hundeklubb har agilitykurs i helgen, og Scott og jeg er deltagere der. Scott sitt første agilitykurs :-)
Det er x-landstrener Petter Nordlien som er vår instruktør. Jeg har deltatt på agilitykurs med Petter med alle mine hunder, helt siden midten av 90-tallet :-)) og Petter har lagt grunnlaget for mine kunnskaper innen faget.
I 2001 fikk jeg også æren av å være assisterende landslagstrener " under" Petter en periode og er takknemlig for at Petter hadde så stor tillit til meg .-)
I dag fikk vi prød oss på flere kombinasjoner. Jeg er utrolig " rusten" i kroppen, og føringen av raske Scott ble " så som så"........................ spesielt nå som jeg har ført liten hund i banen ett par år. Det er ikke lett å legge vekk - litenhundtreningen - for å tenke to meter hund isteden.
Lillegutt er jo utrolig var på mine bevegelser. Han er jo så utrolig lydig, og ekstremt lydig og opptatt av meg hele tiden ( luxus?? ) at jeg ikke har en millimeter å gå på i forhold til mine plasseringer eller timingen av mine kommandoer. Han er bare SÅ dyktig!!
Jeg derimot har masse å trene på før jeg blir noen god fører for godgutten.
Vi trente på slalåm, og Scott gikk mange runder slalåm uten feil ( med bøyler ). Vi baklengskjedet, og fikk til noen fine svinger og føringer i fokant av slalåmen også.
En skikkelig fin økt for oss.
Petter hadde også satt opp en felthinderkombinasjon. Jeg valgte å trene KUN på felthinder for å få kommentarer på dette , og lot resten av hinderne stå ubrukt av oss. Petter var veldig fornøyd med jobben vi har gjort på disse hinderne, og vi fikk beskjed om at vi bare kunne fortsette i samme bane videre.
Det er godt å få noen bekreftelser på at man gjør noe riktig :-)
Dagen ble avsluttet med at vi fikk en motivajsjonskombinasjon. En sirkel med hoppehinder og tunneller. Scott avsluttet med stor motivasjon og fart og nå vi har en stille kveld ( vel-vel........... Scott er ikke stille akkurat............. han ligger i sofaen her og snorker utrolig høyt ( he-he ) ) og lader opp batterier til morgendagen.
Har sett på dvd fra dagens treninger og ser helt klart hvor flink Scott er og hvor dårlig jeg selv er. Jeg må være mye flinkere til å avslutte når ting er riktg.
Scott er skikkelig fjortis for tiden, og derfor er det dumt av meg å strekke strikker i denne perioden.
Mer om helgens kurs i morgen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar