mandag 24. august 2009

KURS, - SLALÅM OG HUNDE-SPA

Helgen har vært brukt til å holde agilitykurs i Askim ( Indre Østfold hundeklubb ). Kurset var delt i fire grupper, med 4 deltagere på hver gruppe og en instruktør på hver gruppe. To grupper var helt nybegynnere, og to grupper var litt videregående som fikk en innføring i hvordan man kan trene inn ulike føringsteknikker, utenfor banen og i banen :-) Jeg må få takke de dyktige instruktørene jeg hadde med meg på dette kurset. Yvonn, - Mette, - og Lise. Dere er gull verd :-) Jeg har hatt allèslalåm et par års tid, og Scott har trent på den helt til i dag. Jeg har ønsket meg en vanlig slalåm i lang tid nå. Scott går så fort i slalåmen at allèen sklir fra hverandre hver gang han går den, og jeg må sette den sammen etter hver gang han går. I tillegg har han begynt å knekke plastpinnene i den slalåmen. De knekker nede i festene, og blir kortere og kortere. Sent lørdag kveld fikk jeg besøk av min gode venninne Marianne. Hun hadde bestilt seg en hel bane, og i tillegg til det hadde hun kjøpt en ekstra slalåm som hun forærte meg !!!! Hvor heldig går det an å bli da ???? Denne slalåmen er veldig stødig og har tykke trepinner som lillegutt nok skal få problemer med å knekke ;-) I tillegg til at hun forærte meg denne flotte slalåmen , har jeg fått låne den nye pølsa som hun har kjøpt. Den har lett duk, og er helt perfekt for at jeg skal få trent inn dette hinderet på Pønky og Minni slik at de kan nærme seg konkuransestart snart. Denne pølsa er også helt perfekt for Scott sin trening. Han setter seg fast i de fleste pølser fordi han graver seg ned i duken. Nå får vi trene på at han skal løpe rett frem i pølsa og ikke kave seg til en eller annen side. Tusen tusen millioner takk Marianne !!!! Du er utrolig snill mot meg og mine hunder :-) Det blir utroli masse plommer i hagen i år. Det er første året dette treet bærer frukt, og vi gleder oss til de blir skikkelig modene. I ettermiddag har vi hatt besøk. Min akupunkturbehandler " Anita" har påbegynt sin utdannelse som , hundemassør og trengte noen nye raser å trene massasje på. Jeg syns dette var en glimrende anledning til å trene mine hunder til å få behandling, og til å få en uttalelse om hvordan det står til med muskler hos Scott og Fargo. Jeg er jo livredd for at gutta skal få like store problemer med ryggm nakke osv , som mine tidligere hunder som har gått agility. Så med stor lettelse for meg, hun kunne skryte av de flotte muskuløse guttene våre. Begge hadde bittelitte granne stramme muskler i nakkeregionen,samt at Scott hadde antydning til stramhet i vestre skulder. Men det var ikke værre enn at hun på et par minutter fikk løst det opp :-) Og hun viste meg hva jeg kunne gjøre videre for å vedlikeholde det hun gjorde. Anita kommer tilbake om ikke så alt for lenge for å trene videre ( etter neste kurshelg hun skal på ) på gutta våre, og for å følge opp det hun fant denne gangen. Tusen takk Anita for en lærerik og nyttig ettermiddag :-) Vi gleder oss til neste gang !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar