onsdag 9. juni 2010

Sol - regn - dans og agility

  • Søndag gikk turen til Karlstad brukshundklubb sin treningsplass for å overvære en svensk freestylekonkurranse. Jeg reiste sammen med Carola.

og vi hadde en virkelig fin tur. Sola skinte og vi fant greit fram til stevneplassen. Det var en del påmeldte til klasse 1 slik at vi kunne sitte å trene oss i å dømme. Vi kunne også se hvordan det stemte med de svenske dommeres resultatlister.

  • Utrolig at vi gidder å reise sååå langt ( 6 timer å kjøre tilsammen på en dag. Men vi er litt over middels ivrige i å bli gode dommere for Norges utøvere, så her skal det trenes.............................. Vi fikk også sett ett par klasse 2 utøvere, og 1 klasse 3 utøver.
  • Vi hadde en kjempekoselig tur, med innlagte pauser med mat eller is :-) Takk takk for en super tur, - som jeg gjerne gjør igjen.

  • Jeg ble skikkelig motivert av denne turen, og trener mer enn noensinne. Pønky og Fargo er ivrige som aldri før, og jeg har fått fine tips til forbedringer i treningen min av Merete og nå trener vi som aldri før for å bli gode nok til neste konkurranse ( oktober ).
  • Men først skal jeg ut å dømme .-) Neste helg er min debut som dommer i FS og HTM, og jeg skal bruke neste uke på å trenedømme og på å lese meg opp på reglene,

Bursdag har jeg også hatt :-) Helt utrolig mange som sendte gratulasjoner til meg igjennom Facebook ( 56 hilsninger ). Jeg ble helt målløs når jeg logget meg inn etter to dager unte internett-tilgang. Hadde aldri forventet noe sånnt .-))) Tusen tusen takk !!!!!!

Bursdagen gikk stille og rolig for seg. Tur med hunder, - litt husarbeid og på kvelden dro jeg til Askim og Indre Østfold hundeklubb for å trene litt agility igjen. Det var en flott feiring :-)

Scott var kjempeflink og vi hadde en flott trening i øsende regnvær. Regn er ikke til hinder for at han liker å trene agility, - og ikke engang løpetid-tisper på treningen stopper hans motivasjon for å jobbe med agility. Feltene våre har blitt veldig bra , - og han begynner å forstå de enkle type føringsteknikker som vi har trent på. Men vi jobber med de nye teknikkene som vi lærte på kurset sist helg, og her er det nok litt mer jobb før vi er på nett....................... Vet ikke om de er noe som kommer til å fungere for oss, men jeg skal iallefall prøve å få trent inn de korte svingene som vi fikk fine tips på hvordan vi skal få til :-)

Min lille Minni som ble sterilisert for en tid tilbake, er i storform om dagen, så jeg hadde henne med for å prøve å trene litt agility med henne igjen. Vi hadde ikke trent siden i fjor høst, så det var spennende å se hvordan hun ville takle trening i dette været.

Minni var fantastisk flink. Hun klarte hele kombinasjonen på 17 hinder uten problem. Alle felthinder sitter flott og hun er veldig selvstendig og henter opp hinder selv. Ikke noe tegn på at hun ikke likte å trene i øsende regn, selv om hun satt å skalv og frøs i bilen (17 plussgrader ) mellom øktene.

Det eneste "problemet" var den våte tunge pølsa som hadde klistret seg igjen på grunn av at den vår blitt våt inni. Men med god hjelp fra Lasse ( takk takk ) ¨så gikk Minni greit igjennom pølsa og - etter et par repetisjoner med hjelp så gikk hun den helt alene :-)

  • Nå er det bare å få slalåmen like selvstendig som de andre hinderne, så er hun klar for start. Vi jobber med saken i egen hage, så får vi ta tiden til hjelp og håpe at hun kan starte i konkurranse i løpet av året.
  • Og - så må jeg trene meg opp videre. Det erfaktisk JEG som er til hinder for at hundene kan konkurrere i agility nå. Jeg klarer ikke å løpe en hel bane enda , men jeg prøver å trene meg selv til å bli mer utholdende, og mine behandlinger hos Osteopat har virkelig noe for seg :-)))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar