mandag 21. juni 2010

RØTTER

  • Denne helgen har jeg besøkt røttene mine. Røttene er det som har gjort meg til den jeg er og er årsaken til at JEG er MEG på godt og ondt. Vi har alle våre røtter, men ikke alle er så heldig å vite hvor røttene kommer fra eller har noe godt forhold til røttene. Jeg er så heldig at jeg vet hvem jeg stammer fra. Mine forfedre på både mor og fars-siden er kjent, og jeg har i alle år hatt et godt forhold til alle. Noen av røttene er døde, og noen er gamle og syke. Et par av mine røtter ligger på sykehus/ sykehjem og det er fint å kunne være sammen med dem. Jeg ville nok gjerne brukt enda mer tid på dem nå, men heldigvis har de flere enn meg som kan vie dem omsorg nå når de har det vanskelig . Det er jo ikke så moro å være alene når man er så syk.
  • Søndag ettermiddag ble vi invitert til middag hos min gamle mor, hadde en koselig tid sammen med henne . Etterpå rakk vi også å ta en tur til min ( eneste ) nevø, og hans sønn som er blitt stooooor og spiller i KISS JUNIOR . Et populært "band" blandt de unge.
  • Så godt det er å ha friske røtter også. Min søster bor i Guatemala. Et land med masse elendighet og for tiden oversvømte veier og leireras på grunn av langvarig regnvær. Hun bor høyt og trygt, og det er godt å vite at hun ikke er rammet av denne katastrofen. Om en ukes tid kommer hun hjem til Norge på besøk. Det blir fint å bruke litt tid sammen med henne igjen. Sammen skal vi bl.a. besøke våre røtter i Hedmark.
  • For meg er det viktig å være mye sammen med røttene mine. De er en stor del av MEG og uten dem forsvinner gradvis litt av MEG .....................

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar