fredag 12. mars 2010

RASFARE og HDAD

  • Det har vært noen dager med opptur, nedtur, opptur. Noen ganger har det vært så tungt at det har følt som om alt sammen raser ned på en gang. Men det er jo bare å prøve å klamre seg fast, og se hvor lenge det holder. Jeg startet opp med ny medisin, men har sluttet med den igjen. Bivirkningen var store muskelsmerter og hodepine. Dette skulle ifølge legen gå over etter noen dager, men for meg gikk det bare mer og mer på for hver dag. Tilslutt følte jeg at jeg ikke klarte å fungere normalt. Snakket med en sykepleier om det, og fikk støtte i at jeg kunne slutte å ta de. Jeg venter jo på time på Moss Sykehus for å utrede bilyden på hjertet, så jeg får snakke med de om å prøve noe annet senere.

  • Minni har vært hos veternær og måtte trekke tre tenner i overkjeven. Det var tenner som ikke hadde kommet ut slik de skulle, og skapt problemer for tannkjøttet ( betennelse ) . Vi håper at hun skal kunne beholde resten, men det så ut som at det kunne være en tann til som KAN skape problemer etterhvert. Da er det bare å følge med på den fremover.
  • Fargo har også vært hos veterinær. Han har tatt røntgenbilder av HD +AD (hofter og albuer ), og tatt blodprøven etter rabiesvaksineringen. Vi krysser fingre og tær for at alt er bra på bilder og prøver. Han som tok bildene så på dem, og syns det så veldig bra ut, så da kan det iallefall ikke være så veldig mye feil.
  • Mandag kveld tok jeg turen til Drøbak for trene litt agility med Scott. Petter Nordlien kom og holdt treningen for oss, og han fikk hele 15 - 16 hunder å instruere i løpet av 3 timer. Tiden gikk utrolig fort, og vi rakk bare en eneste treningsøkt hver. Men for vår del ble dette en av de beste treningene vi har hatt noensinne. Petter hadde satt opp en hopp klasse 3-bane med flere utfordringer. Vi bommet litt på handlingen et par steder, men kom etterhvert fint igjennom banen. Jeg vet at vi må trene mer på selvstendigheten på enkelthinder, og at jeg skal kunne bevege meg mer i andre retninger mens han går ferdig hinder. Men jeg er veldig fornøyd med at Scott sitter som støpt på starten slik at jeg alltid kan komme i riktig posisjon og få en fin start på løpet. Det var 3 løpetid-tisper på treningen, og hunden som trente før oss var høyløpsk, og satt på starten bare noen minutter før Scott . Det var helt uproblematisk, og det er jeg veldig fornøyd med !!
  • Scott var også vanvittig god til å lese min føring i denne banen. De gangene det ble feil, så var det mine bevegelser som gjorde at han gikk feil. Det var godt å se at han fulgte meg så godt ( og ikke tok egene valg !! ) Det er ingen tvil om at grunntreningen vi har gjort virkelig begynner å gi resultater. En hund som følger meg , har kontrollerte starter, samt har kontrollert stressnivå, og det er ( ifølge Petter) ingen tvil om at han er rask!! Petter har ikke sett oss siden i høst, og det var moro å se ( og høre) hvor mye Scott har utviklet seg, tross at vi har trent så lite som vi har gjort i vinter. Nå venter vi bare på at snøen forsvinner, slik at vi kan sette hinder ut i hagen igjen.
  • Jeg har hatt planer for FS trening med Pønky hele uken. Desverre har denne grusomme medisinen satt meg helt ut, så etter mandagen har ingen hunder fått annet enn sofakos av meg. Heldigvis har Gjermund hatt tid og anledning til å gå mange turer slik at de har fått litt aktivitet allikvel.

1 kommentar:

  1. God, god bedring! Vi får holde koken litt til med våre hanglende kropper - samma hva, hva?

    SvarSlett