søndag 7. mars 2010

Bedre og bedre dag for dag

  • Bedre og bedre dag for dag.................. spilte jeg i min ungdom. Trekkspillet var den største interessen i livet mitt fra jeg var 9 til 30 år gammel. Desverre måtte jeg bytte ut mitt konsertinstrument med et litet og lett spill, på grunn av smerter i rygg, nakke, armer, skuldre, og hender. Det har endt med at jeg ikke klarer å spille lenger i det hele tatt. Det er et stort tap i livet å måtte gi seg med en så stor interesse. Idag ligger trekkspillet mitt til salgs på http://www.finn.no/ og jeg har allerede fått respons på annonsen. Det er med veldig blandet følelser jeg kvitter meg med en stor del av min barndom, ungdom og livsglede i så mange år.Det føles som en sorg over at tap av en del av livet.Men det å se trekkspillet stå i kofferten sin dag ut og dag inn, i mange år nå, er også en sorg, i og med at jeg ikke kan bruke det.

  • I går var jeg en tur i Askim sammen med to flinke freestyle-damer. Vi møttes for litt trening og prat, - og det ble til og med en liten shoppingrunde på " torget ! :- )

Det ble noen fine timer i Askim, og jeg hadde med Fargo for å la han få litt trening ute av skogen. Det er jo han som har fått minst oppmerksomhet av meg, så min samvittighet måtte mettes.

Fargo er full av fart og krutt, og ville gjerne gjøre alt på en gang. Vi fikk til noen momenter, men i hovedsak trente vi på fokus og det å følge med på meg. Det syns jeg gikk bra, og vi fikk trent en del selvkonroll mens Merete trente momenter med oss som forstyrrelse :-)

Vi fikk en fin avslutning, han roet seg fint, og la seg ved bena mine mes vi tre damene sto å pratet og planla danmarkstur og VM i freestyle :-)

Veldig inspirerende å trene sammen med Norges dyktigste utøver av FS

Etter sykehusbesøket har jeg fått litt bedre formkurve,

bedre og bedre dag for dag..........................

Fikk noen nye medisiner, som skal gjøre det lettere for kroppen å gi hjertet nok blod. Dette har hjulpet litt. Pusten er bedre, og det er lettere å bevege seg. Krampene i brystet kommer ikke så fort, Men alt har jo en bivirkning. Dette gir hjertebank i hals og hode og hodepine.

Jeg ble fortalt dette, og at jeg må være tolmodig og holde ut noen uker, så vil antagelig bivirkningene gå over etterhvert. Så da er det bare å smøre seg med..................................

  • Scott , - Pønky og jeg var på agilitytrening i Råde i kveld. Vi har ikke trent mye der i vinter så det var fint å komme å få en kveld sammen med gode venner igjen.
  • Pønky fikk trene både agility og freestyle i kveld. Hun har jo ikke trent agility på mange mnd. så det var spennende å se hva hun ville. Hun strålte av glede og iver og gikk både felt og slalåm veldig bra. Kanskje målet blir å starte md henne i løpet av våren eller sommeren. Det kommer an på min formkurve og om jeg klarer å trene meg opp til å løpe en hel bane sammen med henne.
  • Pønky fikk også trene litt freestyle. Vi trente litt av programmet som vi har tenkt å konkurrere med i år, og jeg var veldig spent på om hun klarte å holde fokus på meg og øvelsene, eller om hun ville la seg forstyrre av at det trente to hunder i agility på hver side av oss. ...................... Men det var ikke noe problem for vakre Pønky`n min :-) Hun hadde fullt fokus, og gjorde øvelsene på kommando og uten feil :-). Vi trente ikke så lange økten, men vi fikk testet ut to av kjedene i programmet og jeg er kjempefornøyd med resultatet.
  • Det ble faktisk litt uplanlagt applaus fra de som så det også :-) Kjempeflott!! Tusen takk til dere som applauderte oss, :-) Vi trenger nemlig å trene på det også . Neste gang skal jeg planlegge innmasjen også, slik at jeg kan få hjelp til å trene på publikum og applaus under innmarsj.
  • Scott fikk også trent litt i kveld. Lille gutt, - snart 2 år, er inne i sin siste pubertet om dagen. Han har det ikke så lett. Mye er skrekkelig farlig, og han bruker lang tid på avreagering på spøkelsene han ( tror han ) ser. Det er ikke lett å fokusere på meg og øvelser når verden rundt er så farlig, så vi gjorde ting litt enkelt i dag.

Jeg hadde bestemt meg for å trene bare for å ha det moro!! Gjøre ting så enkelt at det ble masse ros og belønning, for å styrke hans selvtillig i denne vanskelige alderen.

Vi startet med en felt-kombinasjon. Vi har noe på gang her........................

Felt-treningen har jeg bestemt meg for å starte på nytt til våren når vi får ut hinderne i hagen igjen. Jeg vil ikke har "2 av og 2 på" mønet. Dette på grunnlag av forskningsresultater på at dette er en metode som er veldig belastende på hundens frontparti. Jeg har hatt NOK hunder med rygg og nakke prolapser så jeg har bestemt meg for at denne ikke skal skje en hund til.

Så trente vi på en kombinasjon med mange ulike slalåminnganger.

Flinke Scott, har mindre og mindre problemer med inngangene, og jeg er veldig fornøyd med resultatene i denne økten. Fra de fleste vikler og med meg både i enden, høyre venstre side og bakfra,,,,,,,,

Tilslutt trente vi på to tunneller i bue som lå side om side. Her trente vi på føring til tunnellinnganger. Det går i hunder, og det er ikke alltid Scott legger merke til hvilken inngang jeg sender til ( og, - jeg er for utydelig når jeg sender han ) så her har vi noe vi må trene enda mer på. Men jeg må jo si at han stort sett var veldig flink da :-)

Så trente vi litt på selvkontroll, - og på lek, - høyre / venstre kommandoer og på noen freestylemomenter. Han er som sagt litt fjortis om dagen, så han viste seg fra en litt ufokusert side i kveld, men jeg kan ikke si annet enn at det er moro å trene med en så ivrig hund :-)

Godt å se at det har blitt litt resultater ut av mange timer inne i Ville Fløyen i vinter :-)

Nå gleder vi oss til fortsettelsen, -

det går bedre og bedre dag for dag ..................................................

2 kommentarer:

  1. Dette var god lesing du:) Glad for at formen din er stigende:) Da sees vi vel etterhvert på tirsdagene og:) klem

    SvarSlett
  2. Veeeeldig hyggelig, Anniken! "Meningen med Livet" er ikke å være dyktigst, men å elske høyest av alt det man gjør. DET er jeg god på :o) Men, takk likevel, for ufortjent omtale.

    SvarSlett