fredag 12. august 2011

SNART NY START

Brått ble det værforandring her i Svinndal. Iskald Nordavind og regn har preget de siste dagene. Nettene er laaaang unna tropenetter. 5 plussgrader på natta, og ca 10 grader på dagen er liksom ikke det vi forbinder med sommer :-( Et annet tegn på at sommeren er på hell, - er at kornet begynner å bli modent. Det er nok rett før vi ser bøndene på vei til mølla med kornet. Det er sørgelig at sommeren er så kort her i Norge:-( Men vi har jo så mange andre fordeler av å bo her nord, så vi må være glad for at vi er så heldige. Alle årstider har jo noe vakkert ved seg, bare vi klarer å se det positive i hverdagen. Det hjelper ikke å sette seg ned å være trist og lei seg for at denne sommeren snart er over. Jeg velger å se på overgangen til nye årstider som en ny start. En start på en endring. Alle årstidene innbærer forandringer, - iallefall for meg. Høsten gjør at kroppen blir enda mer reumatisk. , og det er vanskeligere å bevege seg. Men jeg henger med, - og gjør det samme som om sommeren, men i litt saktere temop. Vinteren gjør at jeg må være mye inne fordi det som oftest er for kaldt ute for meg med mine anginaproblemer. Men disse årstidene gjør at jeg får gjort andre ting - innendørs :-) Når våren kommer er det som om jeg våkner til liv igjen. Da kan jeg begynne å gå turer igjen, og jobbe med å få opp formen etter flere mnd. med et rolig liv. Så når sommeren kommer blomstrer jeg opp, - og benytter jeg meg av hver eneste time, - til å gjøre alt det jeg syns er gøy. Men - nå er det snart høst og NY START

Det er også en ny start for et grunnkurs i RALLY-LYDIGHET som skal holdes på plassen til RÅDE HUNDESKOLE . Det er fremdeles ledige plasser for de som ønsker å prøve seg på en morsom aktivitet med hunden sin. For å delta bør man ha trent hunden i øvelser som : lineføring, - sitt, - dekk. Og man bør ha god kontakt med hunden for å få utbytte av kurset. Kurset starter med teori 23. august og fortsetter med praksis på tirsdager til og med 4. oktober. Ta kontakt med meg på mail fosserod@gmail.com dersom du er interessert i å delta.

Det er også ledige plasser på et videregående agilitykurs som jeg skal ha på Råde hundeskole sin plass. På dette kurset skal vi ta for oss de enkleste føringsteknikkene, samt videreutvikle hundens sikkerhet og selvstendighet på felthinder og slalåm.

Dette kurset passer for de som nettopp har gått et nybegynner/ grunnkurs.

Dette er et helgekurs som går 10. og 11. september.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar