søndag 7. august 2011

FORANDRINGER

Denne uken har vært preget av en del agility. Både hjemme og borte-trening. Scott og jeg deltok på agilitykonkurranse på lørdag. Det ble ingen resultater å skryte av, men jeg var veldig fornøyd med agilityløpet vårt. Scott gjorde en god jobb og vi fikk ingen feil i banen. Men desverre ble jeg litt for passiv i en sving, så Scott tok et hinder som han ikke skulle på så det ble en disk da det var 5 hinder igjen av løpet. Bedre gikk det ikke i hopp-løpet, da formen min desverre var helt elendig når vi kom så langt ut på dagen. Av en eller annen grunn får jeg problemer med å holder blodsukkeret stabilt på sånne dager. Noen ganger stiger det til nesten 30 og andre ganger sliter jeg med for lave verdier. Begge deler sliter veldig på kroppen. Lørdag slet jeg med for høye verdier og da kommer anginaproblemene raskt. Jeg hadde ikke kropp til å bevege meg med, og hodet var overhode ikke med på det jeg ville. Det er mulig at blodsukkeret reagerer på stresset ved å delta, samt at jeg presser kroppen til mer enn den egentlig orker.

  • Jeg må bare innse nå at det ikke fungerer med så lange stevnedager for meg. Jeg skulle vært på stevne søndag også, men måtte bare holde meg hjemme. Jeg var rett og slett så sliten at jeg ikke kunne klare en dag til. Spesielt når det i tillegg var meldt dårlig vær. Når det er lavtrykk er kroppen enda dårligere enn i finvær. Det er vanskelig å måtte innrømme at jeg ikke har helse til dette lenger. Det som var så moro tidligere, - reise på helge-stevner, og ukes-stevner på sommeren sammen med koselige venner......... Det blir desverre for vanskelig for meg å holde på med dette . Det er tungt å måtte innse:-(
  • Heldigvis klarer jeg å trene hundene fremdeles. Det er jo treningene som er det morsomste. Morsomt å utvikle dem, og se at de koser seg og har det gøy. Så for fremtiden blir det nok mindre og mindre konkurranser på meg og mine hunder. Heldigvis bryr ikke hundene seg så mye om det er trening eller konkurranse de er på. Så lenge de får være med litt ut av skogen og oppleve litt annet enn det dagligdagse så er de glade.
  • Det er en stund siden jeg fant ut at jeg måtte slutte å holde så mange kurs som jeg gjorde i våres. Helge-kurs er det så godt som helt slutt på framover. Jeg har påtatt meg et par kurs i høst i regi av Råde hundeskole, men da blir det de siste kursene jeg påtar meg. Nå skal kreftene brukes på egne hunder istedenfor andres.
  • Jeg har også sluttet å jobbe i dyrebutikken. Etter 9 år har jeg ikke lenger krefter til å ha denne lille jobben. Ja for det er jo mange år siden jeg ble 100% ufør og måtte slutte å jobbe på sykehuset i Moss. Jeg er jo mye dårligere nå enn når jeg ble erklært ufør, så det er kanskje ikke så rart at jeg ikke klarer lenger.
  • Helse kan ikke kjøpes for penger, og det jeg har igjen av krefter nå må brukes fornuftig.
  • En - for meg fornuftig ting å bruke krefter på nå,- er å være sammen med med hundene, gode venner og familie. Noe det desverre ikke har blitt så mye av i de siste årene.
  • Torsdag fikk vi besøk av koselige venner. Det ble både litt trening i hagen med 3 Ungarske gjeterhunder ( PUMI ), masse koselig prat, grilling og god vin ! De overnattet i Villa Fløyen og vi hadde en koselig frokost sammen dagen etter. Håper det ikke blir lenge til neste gang :-)

Minni syns det var veldig flott å få besøk, og ønsker de tre nye vennene velkommen til gårds!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar