søndag 6. mars 2011

Kan man bedre ha det?

Denne helgen har vært utrolig flott! Solen varmer og skinner fra en skyfri himmel og det har vært 4-5 plussgrader i skyggen. Snøen smelter der sola kommer til, og det drypper fra trær og tak. Jeg har tilbragt helgen her hjemme på Fosserød. Det å kunne være ute og bare nyte følelsen av vår, og å trene litt rally-lydighet og freestyle sammen med mine firbente venner har vært helt fantastisk. Man får nesten ikke lyst til å gå inn igjen når man først har gått ut i dette været. Zippo får også være med Han får søke etter godbiter i snøen og setter stor pris på å få jobbe litt. Desverre plages han av den stive ryggen så i morgen skal han til Jeløy dyreklinikk for å få en ny runde med akupunktur. Vi gleder oss over hver dag vi kan kose oss sammen med han. .
  • Noen ganger må vi bare stoppe opp og nyte naturen . Fuglene som vi ikke har hørt siden i høst , - synger hos oss igjen og minner oss på at vi er på vei mot ny sommer. Ikke et eneste vindpust, - ikke et eneste menneske , - ikke en eneste bil, - eller noe annet som forstyrrer denne idylliske skogen vår. Kan man bedre ha det??
Her og der kommer bakken fram igjen etter å ha vært dekket med snø i mange mnd. Snøen er iferd med å forlate trærne, - men noe klamrer seg fremdeles til greinen. Det har vært mye snø på takene våre i vinter og Gjermund har hatt litt av en jobb med å måke tak. Forhåpentligvis trenger han ikke tenke mer på dette når snøen smelter som her :-) Det har såvidt begynt å spire og knoppene er litt større nå enn for en mnd siden :-) Når jeg ikke er utendørs i det fine været så går det en del tid til å planlegge alle kurs jeg skal ha i løpet av våren. Lage power point -visninger og dvd`er med diverse filmer til teorikveldene. Ting tar tid, - men det er gøy med planlegging. For at mine kurs skal bli litt bedre for hver gang, så evaluerer jeg alle kurs for hver gang jeg holder et kurs. Jeg bruker også en del tid på å lese meg opp / gå kurs for å lære mer om nye treningsmetoder og / eller føringsteknikker i agility , - samt lære mer innen atferd på hund. Det hjelper ikke å kunne masse om en hundesport om man ikke kan lese hundens respons under trening, eller hjelpe de som har et atferdsproblem på sin hund.
Det kreves litt å holde seg oppdatert i tre hundesporter. og det er morsomt å lære. Men jeg føler også at jeg må bevise at mine metoder og teorier rundt disse hundesportene fører fram, - ved å delta med mine hunder på konkurranser. I fjor deltok jeg med to hunder og fikk opprykk til klasse 2 i Freestyle, - og i år har jeg deltatt i rally-lydighet med opprykk til klase 2.
Pr idag har jeg meldt på følgende konkurranser:
  1. Fargo i Freestyle klasse1
  2. Scott i Freestyle klasse 1
  3. Fargo i Rally-lydighet klasse 2
  4. Pønky i agility og hopp klasse 1
  5. Scott i agility og hopp klasse 1
  • Så får vi se hvordan vi klarer oss før jeg melder på flere konkurranser. Det blir ikke så mange helgene jeg setter av til konkurranser i år, fordi jeg har prioritert å holde eller gå på kurs. Men vi får da prøvd oss litt både på våren og til høsten. Dersom dette viser seg å gå bra så kan vi heller prioritere konkurranser i 2012.
  • Jeg er utrolig takknemlig for at helsen min er så bra for tiden. Nå gjelder det bare å ikke ta seg helt ut, - kose seg hjemme innimellom ( som i helgen ) og samle krefter til nye oppgaver.
  • HA EN STRÅLENDE UKE :-))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar