mandag 21. mars 2011

Fargo`s første seier :-)

Tusen takk til Merete Andersen Huser og Per Ole for morsomt bilde fra søndagens konkurranse, tusen takk til Lasse Westby som tok masse fine bilder med mitt fotokamera ,. og tusen takk til Catrine som filmet oss og sendt meg filmen så fort . Det har vært en uke med mye freestyle. Vi har trent litt hver dag den siste tiden, og det har gått veldig opp og ned med prestasjonene våre. Veldig godt å få filmet både på trening og på konkurranse slik at man kan se atferden til både en selv og hundene under arbeid. Fargo og jeg skulle debutere med nytt program etter sangen " Kaptein Sortebill" og selv om vi hadde trent og trent på de ulike kjedene i programmet, så er det ikke like lett når man skal gjøre dette til publikum, med heftige forstyrrelser utenfor ringen. Vi har rett og slett ikke trent NOK på det, og må snart ut å oppsøke forstyrrelsene for å bli bedre. Fargo lar seg veldig lett avspore, noe som kommer veldig godt fram i filmen fra konkurransen på søndag. Joda, - han skal hoppe og sprette til denne sangen, men ikke fullt så mye som dere ser her. Stresset tar han, og det får ofte utslag i bjeffing og hopping. Heldigvis klarte han seg bra uten å gi lyd under hele konkurransen, noe jeg er veldig fornøyd med. Vi har trent masse på å være rolig under arbeid, men det er enda langt igjen til dette blir perfekt. Så nå er det bare å søke hjelp hos flinke instruktører og håpe at vi blir flinke etterhvert :-) Joda, - Fargo vant freestylekonkurransen på søndag med greie poengsummer, men vi fikk selvsagt en del i trekk på utførelsen på grunn av hoppingen og konsentrasjonsproblemene hans.Det var tre dommere denne gang, og på utførelsen fikk vi : 7,7 - 7,9 - 8-0- Høyeste karakter man kan få er 10,0, så jeg er veldig fornøyd. I kategorien vanskelighetsgrad var dommerne enige om at det var vanskelig " nok" til klasse 1 å være og vi fikk karakterene: 8,5 - 8,2 - 8,7. Jeg er fornøyd med det også :-) Tilslutt får vi karakterer for fortolkningen av musikken. Jeg har valgt å lage et sjørøverflagg for å markere teksten i sangen ( skuta heter " Klara" ) , og har også med et sverd for å markere at jeg er sjørøver. Dette sverdet bruker jeg aktivt i programmet. Skal liksom forestille at jeg " sloss" mot en annen sjørøver, og at han ( Fargo ) gjør alt for å unngå å bli tuffet av sverdet. Jeg har også valgt å å "legge ned sverdet" slik at han skal gå rundt det, noe som skal forestille at jeg ønsker fred. Noen av bevegelsene mine skal også forestille at jeg lurer på hvor det ble av " fienden" ( for eksempel når han rygger baklengs rundt meg ), Ikke så lett å se alle disse detaljene når man ser programmet kun en gang kanskje, men jeg tenkte at dette var en sang som de fleste kjente teksten til og at publikum ville " fatte lunta". Vi må trene enda mer på å få mine bevegelser tydeligere og at alt skal klaffe til musikken. Noen ganger måtte jeg improvosere fordi Fargo ramla ut eller ble for sent ute til det han skulle gjøre. I denne kategorien fikk jeg følgende karakter: 8,5 - 8,4 -8,7. Dette var andre gang Fargo fikk 1.premiering i klasse 1 , så nå har vi opprykket klart til å starte i klasse 2.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar