torsdag 2. september 2010

Kantarellsøk..............

  • Ukene går altfor fort !!!! Og for ikke å snakke om sommeren. Vi skriver september allerede, og det er den første høstmåneden. Vi får håpe det blir en mild og snill høst i år.
Det har vært en del aktiviteter denne uken :-) Torsdag sist uke var jeg dommer på bronsemerkeprøve i agility i Drøbak hundeklubb Hele 10 hunder deltok på prøven og det var mange flinke utøvere og hunder.Desverre var det mange som var uheldig denne gangen, men fire ekvipasjer kom igjennom og besto prøven denne gang. Vi ble enige om å gi de en ny prøve litt senere i høst.
  • I dag var Scott og jeg på halvannen times sopptur sammen. Det hadde vært moro å trent han opp til å finne kantarellene, men det er en grense for hvor mye jeg rekker å trene på. Skulle ønske jeg fikk tid til det en gang :-)
  • Scott har vært med på ukentlige soppturer de siste ukene, - og hver gang jeg finner kantareller så må han ligge litt i utkanten og vente til jeg har plukket soppene. Dette fordi jeg ikke ønsker å ha han løpende oppi soppen og tråkke de flate.

Noen ganger kan man lure på hva han egentlig forstår av dette. I dag la han seg helt av seg selv like ved der det var sopp. Jeg hadde ikke kommandert han til å ligge, - men det var liksom helt naturlig for han allikevel. Har han virkelig forstått at han skal legge seg der det er kantareller ??????

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar