onsdag 25. april 2012

En stor ære !!!

  • Det oppstår stadig nye og morsomme hundeopplevelser. Sist helg var det møte i Fagkomitè og Regelverkskomitèen i Freestyle og HTM.  Dette er en komitè som blandt annet jobber med  konkurransereglene,  og skal også lage NKK trinn 2 instruktør-utdanning for Kreativ lydighet.   Det er en stor ære !!  å sitte i denne komitèen sammen med Ellen  og Anja og det er alltid lærerikt og koselig å være sammen med dem :-) Det blir spesielt spennede å lage en utdanningsplan for instruktører i kreativ lydighet :-)
  • Søndagen ble også viet  denne sporten  og enda en lærerik dag sammen med Ellen. Vi fikk en fin dag sammen på Ås, der vi koste oss på en bok-kafè for å diskutere dømming og poeng-givning.
  • Kreativ lydighet tar større og større plass i min hverdag.
  • Scott og Fargo trenes ofte og blir bedre og bedre på sine momenter som skal settes sammen til musikken jeg har valgt til våre program.  Scott ligger ganske nær en start i klasse 2 nå, og Fargo begynner også å bli stabil på sine momenter.  Konkurranse-sesongen er snart igang, og målet er å få deltatt på så mange konkurranser som mulig denne sommeren.  Vi trenger masse  erfaring i ringen for å kunne nå det målet jeg har satt meg for i år. 
  • Av den grunn har jeg har invitert andre venner i denne sporten til en trenings-konkurranse på Kambo i Moss førstkommende lørdag. Heldig for meg så er det mange som VIL komme , og siden vi bytter på å gjøre de ulike jobbene så  kan alle få trent på konkurranse-sitasjonen . Målet er at alle kan gå inn i ringen 3 ganger hver, for å trene det de har mest  behov for og få utviklet seg og sin hund. Jeg gleder meg masse til dette, - og er utrolig glad for å ha så mange gode venner i denne fine hundesporten!!
  • Jeg må også få rette en stor takk til MOSS OG OMEGN HUNDEKLUBB for at vi får låne klubbens plass, strøm og klubbhus med åpen kiosk for å få trent denne dagen.
  • Det er spesielt viktig for de deltagerne som reiser til Østerike for å representere NORGE under VM i år. De trenger å få mest mulig trening før de reiser.
  • Landslaget skal ha sin første samling 5. + 6. mai og den blir lagt til Østfold.



  • ( foto:  Ellen Christensen )
  • Når VM og landslag er nevnt så er det også en stor ære at Fargo og Scott nå er tatt ut til den norske landslagstroppen i Freestyle for 2012.   Vi er  ikke helt ferdig med de nye programmene enda så vi har ikke noe i VM å gjøre i år , men det er fremdeles mulighet for oss å representere Norge i OEC ( Europamesterskapet ) i september, og også i Nordisk mesterskap i Stockholm i midten av desember. Det er vel sistnevnte mesterskap som er mitt store mål i år, men om vi blir tatt ut til EM i Croatia så hadde det selvsagt vært en stor ære  om vi blir tatt ut til dette.
  • Men når jeg nå har søkt meg inn på landslaget så betyr det at mye av min tid fremover i sommer og neste høst blir tilegnet egne hunder og konkurranser og trening i Freestyle. Det igjen betyr at jeg legger ned all trening i rally-lydighet og agility.  Det var ikke så vanskelig å bestemme seg for dette når jeg først fikk plass på landslaget, men før jeg visste det,  så skal jeg innrømme at jeg lurte litt på hvordan det ville bli å slutte etter 21 år med agility i blodet. 
  • Det eneste som vil fortsette videre som før ( utenom Freestyle ) er hundeskolen vår. Men det vil bli en lang sommerferie fra kurs i år.  En god  grunn til å ha fri for kurs i sommer er tuneflua, -  som vi ikke helt vet når kommer i år. Etter en mild vinter tenkte vi kanskje den kom tidlig,  men nå har det vært en kald vår, så da er det aldri godt å si.....
  • Men jeg tar imot påmelding til private timer også utover sommeren så lenge "flua" holder seg borte. I den perioden har jeg også mulighet til å reise ut av skogen vår for å hjelpe hvis noen trenger meg.
  • Det er mange som benytter seg av privat-undervisning. Og det er veldig koselig :-) Vi får mange konstruktive tilbakemeldinger, og takker alle for de fine tilbakemeldingene vi får !! 
  • Jeg går stadig nye kurs for å utvikle meg mer innen hundens problematferd og det neste foredraget / seminaret jeg skal på blir med Dr. Anne McBride,  med tema : "Aggression - what it is, what it is not, and its implications for training of animals", Tusen takk til Gry Eskeland som " inviterte" meg med på dette.  Det er en stor ære å få være med på dette !!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar