torsdag 9. juni 2011

DRITTFLUE

  • Tuneflua har kommet to - tre uker før normal tid her i Østfold . Den innpåslitne og blodsugende fluen har plaget oss i en uke nå. Aller mest plagsomt er det for hundene våre. De blir blodsugd mest rundt mageregionen. Men etter noen minutter ute i går kveld hadde de pelsen full av fluer, og sikker 50 fluebitt på ulike steder. Etter et par behandlinger med Aloè Vera gele virket det som det ikke var så plagsomt lenger.
  • Nå håper vi bare at flua roer seg snart slik at vi kan få trent litt her hjemme igjen. Jeg har jo nettopp har hatt bursdag og fått agilityhinder i gave fra min kjære. Omsider har jeg en komplett agilitybane her hjemme, men så lenge flua trenger seg på så må vi la all trening ligge død..................................

Tirsdag er agiltykurs-dag i regi av Råde hundekole. Det er ikke mindre fluer på treningsplassen der, så denne uken måtte jeg ha en B-plan i tilfelle flua var forplagsom. Jeg dro tidlig til plassen, og hadde med Scott for en liten trening i forkant av kurset. Etter noen få minutter fant jeg ut at det var umulig å trene eller holde kurrs.

  • Dermed ble hele kurset flyttet til Råde sentrum denne dagen. Jeg hadde som sag en B-plan og hadde tatt ut et bur av bilen for å plass til nok hinder til å ha kurs på en annen plass.
  • Marie og Aela er trofaste deltagere på mine kurs. Agilitykurs er ikke noe unntak :-) Det er veldig morro når noen er så ivrige i å trene hund av de deltar på både rally-lydighet, - freestyle, - og agitykurs. Flinke Marie og Aela ( bildet over )

Heldigvis var det myyye mindre fluer der, og vi fikk en fin kurskveld allikevel.

Bildene her er allikevel fra Råde hundeskole sin plass fra en uke tilbake.

Bildet over er av "Marie og Tito" på vei ned bommen :-)

Vanvittig dyktige hunder, og hundeførere på dette nybegynnerkurset. Her ser dere dachsen " Zacco" på vei over bommen .-) " Herman " ( cairn terrier ) går gjerne til godbiten i enden av bommen :-)

Vivi sende sin "keees" TAGE over hoppehinderet og det ser ut som om han har tenkt seg videre over bommen også den godgutten :-)
  • NALA er kursets lillllle maskot ( Papilon). Hun er utrolig morsom, rask og lærevillig :-)
    Av og til er det bare sånn at man blir forelsket i hverandre, selv om man ikke helt har samme forutsetninger :-))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar