lørdag 7. november 2009

AGILITY-UKE

Scott trener fortsatt agility............................... ( og - ja , - vi trener faktisk bare på mellom høyde fortsatt................. ) Søndag sist helg var vi i ridehallen i RÅDE. Vi hadde en flott trening på tre ulike kombinasjoner. Det første vi trente var å baklengskjede en kombinasjon med bommen og diverse andre hinder. Var veldig fornøyd med gutten, og vi fikk en god utvikling i denne økten. Vi fikk trent på å sende gutten på hinder som var på motsatt side av bommen , - og ikke minst på felt ( Tusen takk til Yvonn som var min medhjelper her !! ) Imorgen skal vi trene videre på den samme kombinasjonen og håper vi klarer å utvikle oss enda bedre spesielt på selvstendiger oppganger på bommen. Neste økt trente vi på selvstendighet på hjulet. Scott ble sendt til hjulet fra diverse avstander og vinkler mens jeg løp i alle andre retninger enn til hjulet. DYKTIGE lillegutt :-)) klarte å fullføre hjulet uansett hvor jeg beveget meg. Til og med når jeg løp motsatt vei ( bakover ) !!! Vi forsøkte samme trening på mønet, men med litt mindre hell. Scott er ikke klar for at jeg beveger meg langt unna hinderet og i andre retninger. Neste uke må vi fokusere mer på mønetrening. Vi fikk trent noen repetisjoner på vippa. Med hjelp av LASSE ( tusen takk Lasse ! ) til å holde vippa slik at jeg fikk trent på at Scott skal helt ut og legge seg på feltet før vippa ble senket ned. Vi skal fortsette med utviklingen neste trening ( i morgen ) Siste økt trente vi på å føre innganger til tunnellen. Føring på serpentin og innganger i slalåm. Scott var litt sliten, - og - veldig " Het" - og lot seg forstyrre av heite deilige " Hera" som bjeffet seg igjennom sin trening ved siden av oss. Det kokte litt i Scott og vi fikk ikke full uttelling i denne kombinasjonen. Men er ganske fornøyd med økten til tross for alt dette. Det er jo fint å få trent selvkontroll i slike omgivelser og med sånne forstyrrende elementer.:-)) ---------------------------------------- I dag hadde vi en fin trening i Askim. Jeg hadde invitert til en ekstra treining. Det er godt å få trent i dagslys og på formiddagen. Det er jo tross alt det tidspunktet hvor de fleste stevner foregår......................... VI var KUN seks som skulle trene og vi fikk trent veldig bra!! Jeg er så heldig at jeg kan sette opp det SCOTT trenger å trene på, og tilrettelegge dette til å passe for alle som skal trene , - uansett nivå. Vi hadde med en deltager som var helt ny, og ikke hadde trent alle agilityhinder tidligere. Vi hadde også med en deltager som skal være med til Nordisk Mesterskap i agility 13. desember :-)) Litt av en utfordring å lage en trening som passer for oss alle. Jeg satt opp en kombinasjon med , - slalåm. - møne, - pølse, - 6 hopphinder og tunnell. Det var en skikkelig vanskelig inngang til slalåmen. Ut av rett tunnell i stor fart og hente slalåm som pekte inn i tredje pinne, - mens fører naturlig var på den siden av tunnellen som trakk mot slutten av slalåmen. Vi trente en del på denne inngangen og dyktige lillegutt - klarte det selv om jeg var helt nede ved utgangen av tunnellen. Litt vinkler i hoppehindere, - men lett å få opp fart og utfordringer i forhold til feltet. Hmmmmmmm Mønefelt, - ----- trenger vi helt klart å trene mer på.................................... Vi er igang med å trene nese- pote ( begge deler samtidig ), - MEN nå MÅ vi være flinkere til å trene target og få mønet vårt perfekt . I tillegg til denne kombinasjonen------------- satt jeg opp et hjul og i 90 graders vinkel til et " gjerde" på 4 hoppehinder med litt ulike avstander. Vi fikk trent gjerde ( serpentin ) med stort hell. Hjemme i hagen har vi trent dette i mange dager nå, - og fått til at jeg bare går på avstand og fører han gjennom uten å løpe med seg. I dag fikk vi full uttelling for denne treningen- Korte svinger og helt perfekt fra hinder til hinder - - ................ inklusiv selvstendig til hjulet som jeg trente så godt på sist søndag. Jeg har høye mål................ ikke i form av at jeg vil på landslag eller sånn , - og bli best eller sånn men, - ¨ jeg vil vise at det går an å få en hund til å gå bra agility uten av fører løper seg " ihjæl" og absolutt må før så tett på hundene for at den skal oppnå et bra resultat. DET er en vanskelig oppgave i seg selv, - men den eneste måten JEG med MIN kropp kan klare å praktisere denne sporten. Så får tiden vise hva vi får til :-) Men vi er iallefall godt igang !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar