søndag 13. februar 2011

Som dagene går

Kulda har satt inn igjen :-(( Nettene har vært værst med 21 minus her på Fosserød. Dagtemperaturen har vært rundt -10 midt på dagen. Jeg har allikevel vært litt ute. De fleste hundene ønsker jo å løpe litt i snøhavet, men Pønky syns dette blir i det kaldeste laget og holder seg mest inne. Jeg kan ikke anstrenge meg i denne kulden, men når jeg rusler i sola som faktisk varmer litt ) så går det greit. Det er lenge til jeg kan bruke treningsbanen ( se bilde ) igjen. Mye snø som skal smelte før det er plass til å trene der. Jeg ser virkelig fram til våren nå. Jeg har bestilt meg to nye agilityhinder også . Når disse kommer har jeg faktisk min egen kompklette agilitybane :-)) Villa Fløyen har ikke vært så mye i bruk i vinter. Dette fordi vi har hatt andre muligheter for innetrening og fordi det har vært en mild januar slik at vi har kunnet trene utendørs. Men har vi satt igang med innetrening i Fløyen igjen. Nå trener vi inn nye freestylemomenter. En aldri så dliten økt hver dag er nyttig. Den største grunnen til at vi har startet opp innetreningen her hjemme igjen er at to av fem hunder har fått Kennelhoste Dette er et veldig smittsomt virus som har herjet her på østlandet i hele vinter. Hundene hoster veldig , og brekker seg og kaster opp slim og skum. Av denne grunn kan vi ikke ferdes ute blandt andre hunder. Det sies at det tar 5 - 10 dager før sykdommer bryter ut etter man er smittet, og at hundene er smittebærere i 7 dager etter de er symptomfrie. Det er Scott som begynte å hoste her ( fredag ) og Fargo har begynt i dag. Begge tas med til dyrlegen i morgen for en sjekk. Så håper jeg at ikke de andre tre får dette. Alle hundene er vaksinert mot dette, men det er sånn med denne vaksinen som det er med influensavaksinen til oss mennesker, noen får det allikvel. Zippo er ikke helt i form om dagen. Vi vet ikke helt hva som plager han. Han er rastløs og klarer liksom ikke å finne ro. Spesielt ille er det om natta, da han vandrer og vandrer i timesvis før han sovner. Han skal til utredning hos jeløy dyreklinikk i morgen. Vi håper det ikke er noe alvorlig med den gode gamle gutten vår. Minni er i fin form, og er med på turer. Hun elsker å løpe og koser seg i snøen. Hun er selvsagt også med i Villa Fløyen og trener momenter med tanke på et fremtidig freestyleprogram. I morgen skal hun også til dyrlegen , men det er bare for å få den årlige vaksinen :-) Den som setter aller aller mest pris på all snøen er Fargo. Han syns den dype snøen er morsom, og får massevis av muskler og kondisjon sånn som han utfolder seg :-) Men nå må han holdes i ro noen dager sånn at han ikke får lungebetennelse. Det er ikke bra å dra denne kalde luften ned i lungene, - hverken for hundene eller meg. Så de neste dagene blir det massevis av tid i Fløyen vår :-) det er nemlig meldt enda kaldere utover i uka og spesielt kaldt neste helg :-(

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar