lørdag 19. februar 2011

Friske hunder

Zippo var hos veterinær på mandag og ble undersøkt for eventuelle sykdommer. Restultatet var at han nok er frisk, men kanskje har hatt magesmerter på grunn av bruk av smertestillende " rimadyl" i mange uker. Vi har nå byttet til " Tramadol" så får vi se om han fungerer bedre etterhvert. Han er fremdeles den glade gutten, - blir med på turene sammen med Pønky og Minni , - og spiser med god apetitt. Men han sliter nok noe med den stive ryggen sin, og finner liksom ikke ro til å ligge lenge i samme stillingen. Vi håper ting blir bedre når våren kommer og han kan varme opp kroppen ute i sola.
  • Kennelhosten varte ikke lenge her i huset. Alle unntatt Zippo har hostet ca 1 -2 dager hver. Men det ser ut til at alle kom seg raskt igjennom dette og ingen har vist tegn på å være spesielt plaget av dette viruset :-)) Det betyr at vi fra neste uke kan trene sammen med andre hunder igjen også. Gleder meg til å komme igang igjen.
  • Det er mye å glede seg til utover nå :-) Jeg skal debutere med hundene i ulike grener og nye klasser utover våren. Noen er allerede påmeldt, og andre skal meldes på snart. Jeg elsker å konkurrere med hundene. Dette gir meg en pekepinn på om jeg har trent riktig eller om jeg må endre på treningsopplegget mitt. Det er moro når ting sitter som det skal. Som for eksempel da Fargo debuterte i Rally-Lydighet i januar. Vi jobber nå med klasse 2 øvelser og det er mange øvelser som allerede sitter godt under trening. Vi debuterer nok i klasse 2 i april tenker jeg. Det har vært moro å konkurrere i Freestyle, selv om jeg ikke syns alt gikk slik jeg hadde planlagt. Men det resulterte i at jeg har endret mitt treningsopplegg for både Pønky og Fargo for å bli bedre på senere konkurranser. Pønky trener fremdeles inn nye momenter og har fått ny musikk. Det tar nok litt tid før vi debuterer i klasse 2. Fargo og Scott skal antagelig starte med sine program i mars.
  • Det skal bli spesielt spennende å starte i konkurranser igjen i agility. Det er faktisk 4år siden jeg deltok med Dixi. Det har tatt tid å trene opp hunder og ikke minst meg selv til å kunne delta igjen. Det som blir mest spennende er om jeg har klart å trene hundene godt nok til å takle å gå selvstendig under det stressnivå som er på konkurranser. Agility har jo vært min hovedinteresse siden 1995. Det er ikke lett å gi helt slipp på dette selv om jeg nå er "hekta på"Freestyle og Rally-Lydighet. Jeg får starte opp i konkurranser igjen så får tiden vise om det er liv laga for meg å fortsette med agility.
  • Nå er det bare å se frem mot en mildere årstid, og i mellomtiden benytte resten av vinteren til en kombinasjon av planlegging av alle ulike kurs jeg skal ha utover våren, - innetrening, - turer i den vakre vinternaturen når det ikke er alt for kaldt, - og lese og lære mer om hunder og trening foran pc, bøker, TV og peiskos :-)
  • God helg!!

2 kommentarer:

  1. Det gleder meg at du er inne i "konkurransemodus" :o) Spennende å være så variert som det du er ... Det skal bli morro å være på stevner med deg igjen... Savner det :-) Ha en fortreffelig helg og fortsatt lykke til med treningen.
    Klem fra Yvonn

    SvarSlett
  2. Tack før alla goda råd jag fått av dig på kurs, i mail og på träning! :-) Du tar dig alltid tid och delar med dig av all din kunskap. Jag har haft stor glädje av det. Tycker att vi gjort stora framsteg i träningen vår, tack vare dessa goda råd från dig! :-)
    Ønskar dig og dina hundar all lycka og framgång i de träningar och tävlingar som du planerar framøver! :-) -Glädjer mig till att følja med i era framgångar! :-)
    Marie&co

    SvarSlett