fredag 25. februar 2011

Snart start

  • Det går mot kursstart for årets første kurs i rally-lydighet. Dette er en hundesport som virkelig har tatt av her på østlandet. Jeg har to fulltegnede nybegynnerkurs, og får stadig forespørsler om å holde nye kurs. Det skal bli spennende å følge denne sporten i årene fremover.
  • Sverige ligger et skritt foran . 1. juli er dette en offesiell sport i vårt naboland,. Deverre er ikke reglene like i våre to land, og heller ikke øvelsene. Litt synd med tanke på at man skulle kunne konkurrere hos hverandre, og etterhvert kanskje også arrangere mesterskap på tvers av landene. Men vi er jo ikke offesielle enda så det er kanskje en mulighet for dette fremdeles.
  • 9.+ 10. April er jeg innleid for å holde et videregående kurs i Rally-lydighet hos "Skuigjengen" i Bærum . Dette er et kurs der alle får individuell hjelp på det de føler behov for. Det vil også bli satt baner med øvelser fra alle klasser fra 1 - elite slik at jeg får sett " hvor skoen trykker" . Det er fremdeles ledig plass på dette kurset. Om noen vil være med så ta kontakt med Ylva på mail: ylva@lachris.no. Dersom noen fra østsida av fjorden vil være med så er det mulig å sitte på med meg til og fra Skui.
  • Scott og jeg var å trente agility i Drøbak på mandag, og på torsdag fikk Pønky også være med. Moro å trene disse herlige hundene mine. Scott elsker dette, og det går virkelig unna. Mange kommenterer at det er så moro å se på Scott gå agility :-) Og det kan jeg forstå. Han har en utrolig utstrålning og arbeidsglede på banen, og med den store farten kan det rett og slett være god underholdning. Selv om vi slett ikke alltid lykkes, så er han like glad og ivrig i sitt arbeid.
  • Pønky har ikke trent mer enn en gang tidligere i vinter, så hun var litt " rusten" i starten. Men hun tok seg fint opp i løpet av kvelden når hun fikk verdens beste belønning for godt utført arbeid :-) Det blir mer agility på henne utover , - så får vi se om hun snart blir klar for start................

1 kommentar:

  1. Så morsomt å finne bloggen din :)
    Er det fortsatt rally lydighet treninger på kambo på tirsdager?
    Jeg flyttet like etter att det ble satt igang treninger, så fikk ikke med meg så mange. Men er tilbake i Son nå å kunne tenkt meg å trene litt rally lydighet når det går mot vår =)

    SvarSlett