torsdag 10. februar 2011

Solenergi

    • Godt inne i februar. Det er vakkert med nysnø, og sola som skinner på toppen av trærne.
    • Sola som er så lav på vinteren at den ikke når fram til bygningene på Fosserød. Det er kun toppen av trærne som får glede av sola i mange uker. Men nå står den igjen så høyt at vi har den på hustakene midt på dagen. Et lyspunkt i snøkavet.
    • Sola. Vitaminkilden vi trenger!
    • Sola . Som gir oss varme og et lysere sinn :-)
    • Sola. Som gradvis tiner snøen, og vi kan glede oss over at det går mot vår :-)
    • Solstråler = min energi.
  • Vi får ikke trent så mye freestyle og rally-lydighet ute i snøkaoset. Men noen små momenter får vi jo trent mens vi går på våre daglige turer. Moment-trening er fint, men vi ønsker å trene oss opp til freestylekonkurransen som skal være i Vestby i mars og da trenger vi mer trening på programmet - også mer trening til musikk. Noe det blir altfor lite av akkurat nå. Men heldigvis er det flere konkurranser senere på sommeren. Vi har heller ikke fått trent agility denne uken. Det er ikke lett å bo sånn langt inni skogen når snøen laver ned i store mengder. Det er noen lange og bratte bakker hjem til Fosserød og jeg er for feig til å reise nedover og ikke vite om jeg klarer å komme meg hjem etter trening.
  • Tirsdag fikk vi trent sammen med tre gode venner. Fint vær og en fin trening !! Vi trenger alle å trene mer på selvkontroll og vi brukte hverandre for å lage forstyrrelser for hverandre. Mine venner er mine solstråler, som gir meg energi :-))
  • Det ble en fin treningsdag med nyttig trening for vår del. Scott fikk trent hele freestyleprogrammet til musikk , med publikum :-) Kjempenyttig opplevelse for både Scott og meg. Fargo fikk masse moment-trening med store forstyrrelser av våre venner som gikk "i veien for oss", - og godbiter som ble kastet på bakken foran han mens vi jobbet. Flinke flinke FarGO(D) :-)) Han klarte å holde bena på bakken og fokus på meg tross alle forstyrrelser. Stooooor fremgang med han den siste tiden. Mine to store gode solstråler !! Som gir energi til meg i hverdagen :-)
  • Pønky og Minni har hatt fri fra ute-trening nå i snøkaoset. De har vært med Zippo på turene som vanlig, og fått kjørt seg skikkelig i høy og tung snø. Sånn som de løper må de få skikkelig god kondisjon og store muskler :-) Snøen er kram og de blir fulle av store snøballer under magen og på bena. Mens de løper ute bryr de seg ikke så mye om sånne bagateller, men når vi kommer inn blir de fort nedkjølt av alle snøklumpene. Det tar lang tid å tine denne snøen, så derfor blir det alltid en tur i dusjen for å tine snø og is når vi kommer inn etter turer. Så koser de seg under varmepumpas varme luft mens pelsen tørker igjen etter dusjen. Innendørs jobber vi fremdeles med selvkontrollsøvelser. Det er veldig nyttig i forhold til konkurranser i både freestyle og agility. Og begge de små er virkelig flinke nå. Mer oppmerksomme, og mer utholdede og arbeidsvillige. Mine to små vakre, hjertevarme solstråler !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar