lørdag 13. oktober 2012

FREESTYLEKURS MED FRIDA

  • Torsdag og fredag før sist helg var Scott, Fargo og jeg på Freestylekurs hos Råde hundeskole og Carola P- Brusevold.  Instruktør er leid inn fra Sverige og var Frida Binette  . Frida er en av mine store favorittutøvere i denne sporten, og jeg har tidligere gått ett FS-kurs hos Frida, - med Fargo, og ett instruktør-kurs der jeg hadde med både Scott og Fargo. Frida er en utrolig dyktig instruktør i tillegg til å være en dyktig utøver.  Mine forventninger til kurset var store, - og det var som alltid et nyttig og lærerikt kurs.

 
 
 
  • Vi startet opp med teori inne hos Carola. Frida presenterte seg, og snakket om hva freestyle er, og vi som var deltagere presenterte oss selv.
  • Deretter var vi ute og trente på ulike trix:
  • Løfte labb / Hinke / Halte
  • Baklengs rundt en rekvisit
  • Hunden danse rundt fører med forbena på førers hofter.
  • Hund gå rundt fører  / begge veier
  • Hund hopper opp i luften.
  • Bukke / Hilse ( eventuelt med fører bak hunden )
  • Hund gjemme snuten  under gjenstand / armen til fører
  • Sitte bamse ( eventuelt med fører bak hunden )
  • Hunden stå / gå  på bakbena
  • Snurre begge veier
  • Hunden mellom bena på fører
  • Hunden med poter på førers ben mellom bena på fører.
  • Kryp

  • Søndag så  vi på ulike filmer av utøvere i FS. Frida forklarte hvor viktig det er å ha øvelser som gir en mening i programmet. Og at det ikke bare skal gjøres masse triks til musikk, - uten mening.
  • Alle fikk prøve seg på å lage sine program til valgfri musikk og siden Scott og jeg allerede har et program så valgte jeg å få Frida sin hjelp til å forbedre programmet mitt.
  • Vi gikk igjennom kjede for kjede av programmet vårt og Frida fikk meg til å se programmet fra flere vinkler.
 
  • Tanker jeg har hatt om hva programmet handler om, er ikke like lett å få andre til å forstå. Nettopp fordi JEG ikke er tydelig nok. Men heldigvis så er det mulig å gjøre endringer uten å begynne helt forfra ! Nå har vi gjort noen endringer på MEG og noen endringer i programmet, så får vi se om historien kommer bedre fram etterhvert :-)
  • Tusen takk til Frida og Carola og alle de andre koselige deltagerne ,- for to flotte kvelder i RÅDE !!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar