onsdag 31. oktober 2012

En aktiv senhøst

 
  • Høsten er vakker. flotte farger og klar luft. Når sola viser seg, er det fremdeles litt varme igjen i den, og man nyter å være ute. Sist helg var jeg i Oslo på dommerseminar for dommere i Krativ lydighet.  Det skal utdannes flere dommere, og jeg var så heldig å få være med å bli kjent med de nye potensielle dommerne. Det var også utrolig lærerikt å være deltager. Danske " Emmy Simonsen"  var instruktør for oss. Hun har vært dommer og utøver i mange år, og holder kurs både for dommere og utøvere. Det er Emmy som har tatt disse flotte bildene jeg bruker fra seminaret denne helgen.

  • Jeg var så heldig å få overnatte hos Ellen og Athina. Det var utrolig deilig å slippe å kjøre fram og tilbake.  Dessuten var det veldig koselig å være med på fellesmiddag på restaurant " Egon" på lørdagskvelden, og også ha muligheten til å få kose masse med Athina.  Vi savner en Tervueren i heimen :-(  Athina er en fantastisk sosial og herlig jente, som slett ikke er vanskelig å invitere på en lek. Jeg husker Zippo som elsket å leke med høstens løv på bakken, og Athina syns også denne leken er morsom. Vi hadde noen herlige minutter sammen i parken :-)

 
  • Det var 11 deltagere på seminaret i tillegg til fire " gamle dommere".  Tenk om vi kunne få så mange nye dommere. Vi sliter nemlig med å få dommere til de ulike konkurransene fordi vi er så " få".  Disse deltagerne kan også være med å spre denne sporten til andre deler av landet. Tre kommer fra Trøndelag og en fra Brummundal. Vi som pr idag er dommere, er stort sett fra det sentrale østlandsområdet.  Det blir eksamen for disse i februar, og vi håper alle består :-)
  • Jeg ønsker alle lykke til med forberedelsene til eksamen!!
 
  • Scott og jeg reiser mye rundt for tiden. Han er med på nesten alle turene jeg er på, og da benytter vi anledningen til en liten treningsøkt på nye plasser.
  • Jeg har også brukt litt tid  på å møte venner.  Tidligere i uka gikk vi tur på Alby. Scott syns det var veldig stas å få lov til å gå tur et sted der det var  så utrolig masse gode lukter. Albyskogen er godt besøkt hver eneste dag av turgåere både med og uten hund. Hjemme i skogen rundt Fosserød er det stort sett bare våre og naboens hunder som går tur, og derfor lite spennende for våre hunder.
  • De fleste av vennene mine har  hund, og da er det ekstra stas for Scott å være med. Som her da vi var i Moss og besøkte " Lily", en herlig Havanais-valp på 5 1/2 mnd.  De to fant hverandres hjerter og hadde en kjempefin  leketime .-)
 


  • En grunn til at Scott er så mye med meg på ting for tiden, er at jeg prøver å bygge opp hans psyke. Han er veldig miljøberørt og lydberørt, noe som plager han en god del. Vi er nå tatt ut til å representere det Norske landslaget i Freestyle, - i Stockholm 15. og 16. desember. Dette skal foregå inne i en stor messehall med mange utstillere. Mye bråk og tett med både folk og hunder overalt.  Jeg er beæret over å bli tatt ut på landslaget, men det krever også en del jobb for å få Scott til å takle å jobbe i dette miljøet.  I tillegg  må vi jobbe mye med programmet vi skal delta i konkurransen med.  Vi har lagt inn noen endringer som forhåpentligvis gjør at programmet blir bedre, men det krever jo sitt å " avlære" ting som sitter så godt i hodet vårt.
  • Før det  Nordiske mesterskapet, skal vi også delta i Norgesmesterskapet i Freestyle som skal være 25. november i messehallen på Lillestrøm. Dette er første gang NM blir arrangert, så det blir stas :-) Da får vi sett om programmet vårt fungerer, og om Scott er godt nok miljøtrent til å fungere inne i en stor utstillingshall med alle forstyrrelsene.
 


1 kommentar:

  1. Så morsomt å følge bloggen din! :) Lykke til med treningen av Scott, håper det går bra slik at dere får vist dere fram på en måte som gjør deg fornøyd etterpå! :o)

    SvarSlett