tirsdag 18. september 2012

Landslags-samling og Konkurranse

  • Denne helgen gikk turen til Lunde i Telemark. Scott og jeg reiste  fredag kveld og tok inn på vandrerhjemmet på Lunde. Vi fikk en "leilighet" med kjøkkenkrok, bad og 5 sengeplasser. Det var TV på rommet, og vi hadde fine tur-muligheter utefor døra :-) Kjempefint å overnatte bare noen få minutter fra plassen landslaget skulle samles på , på lørdag.



  • Lørdag formiddag møtte vi resten av landslagstroppen i Freestyle. Vi var ved Telemarkskanalen, like ved slusene på Lunde. Det er masse idyll og været var fantastisk. Første del av dagen ble brukt til planlegging og om hver enkelt ekvipasje sin utvikling og behov for denne trenings-samlingen. Veldig nyttig , - og nødvendig for at vi alle skal bli bedre,
 
  • Så ble vi delt i to grupper for å trene sammen og hjelpe hverandre.  Scott og jeg varmet opp litt før selve treningsøkta vår, og vi fikk en fin oppvarming på leke-apparatene som sto i parken der vi var.  Det er en fin generalisering av øvelsen  når vi kan bruke andre gjenstander og i nye omgivelser når vi trener avslutningen på programmet vårt.  Her trener vi på at jeg går i motsatt retning mens han skal løpe fra meg og rundt en gjenstand ,
Og her er vi på inne på selve trenings-økta vår. Men alle rekvisitter i bruk. Ikke så lett å se Scott, men halen stikker opp bak trillebåra, - da han er på vei rundt den .
 
 
  • Scott følger nøye med på meg og er en våken og arbeidsom gutt i dag :-)
 
  • Og han elsker belønningen sin , - igjen. Det har vært en rar sommer, med en Scottegutt som ikke har vært frisk, og ikke engang ville leke. Endelig ser han ut til å være tilbake i form og den arbeidssomme gutten jeg er så glad i.
 
  • Jethro er en Australsk gjeterhund, og var en av gutta på gruppa vår :-) Han er også en utrolig arbeidssom og flott gutt.  Silje er en flink hundetrener som klarer å holde Jethro sin heftige arbeidsglede " nede" nok til at han klarer å konsentrere seg under trening.
 
 
  • En annen deltager på gruppa vår er dalmatinerjenta Holly og Inger Marie. De har en god plan for sitt nye klasse 2 program, og det blir veldig spennende å følge dem videre.
 
  • Superklovnen Aina og Jippa hadde en flott fremgang på treningen , og det er alltid like morsomt å se de to sammen. De skal dessuten delta på OEC i Praha i slutten av neste uke.
  • Jeg gleder meg utrolig til å reise sammen med henne og de andre i troppen, for å heie på , og for å se alle de flinke freestylerne fra mange Europeiske land.
 
  • Etter trening koste vi oss med grilling og sosialt samvær, Det var en fin uteplass på vandrerhjemmet som vi benyttet oss av. Det var flere som skulle overnatte der denne natten, siden det skulle være offesiell konkurranse på Lunde på søndagen.
  • Nesten alle i landslaget skulle delta på denne konkurransen, og det var hele 4 deltagere i FS klasse 3. Vi  har aldri hatt såpass mange i denne klassen tidligere, så det var utrolig gøy å starte denne dagen. Jeg skal innrømme at jeg var usikker på om Scott var i så god form at han ville klare to dager på rad med trening og konkurranse.
  • Vi hadde samme oppvarming rundt leke-apparatene som vi hadde før treningen på lørdag.
  • Scott var ivrig og det føltes godt da vi entret ringen.
  • Det var gjort noen endringer i programmet siden siste gang vi konkurrerte i klasse 3, og det var utrolig spennende å se om han ville takle dette. Det som var den heftigste endringen var at han skulle klare hele starten på programmet mens jeg sto med ryggen til han. Han skulle komme rolig mot meg, rundt meg, og deretter sette seg foran meg. VAR jeg glad når jeg så han svinge rundt meg med et smil om munnen???? JAAAAA :-))) Resten av programmet fløt temmelig godt. Noen små miss, og noe ute av fokus , men det hele tok seg veldig godt opp, og det endte med en 1.premiering og en 2.plass. Og ikke minst, - vi fikk CERT.
  •  
 
 
Marianne Aas og Vikki til høyre og meg med Scott var de første Norske utøverne som fikk tildelt CERT i Freestyle :-)
Dommere var Carola P Brusevold og Nina Haaland,
 
 
  • Nå er det ikke flere offesielle konkurranser i år, men vi jobber videre mot Norgesmesterskapet som skal være på Lillestrøm i slutten på November, og så håper vi at vi får lov til å representere Norge under Nordisk Mesterskap i Stockholm i midten på Desember.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar