mandag 28. november 2011

BÅDE SLITSOMT OG MORSOM UKE

  • Denne helgen var det Nordisk Mesterskap i Freestyle og heelwork to music. Norge var arrangør, og jeg hadde gledet meg lenge til å sitte på tribunen og eventuelt være medhjelper i ringen ( hvis jeg orket) for å se på alle de flinke utøverne i denne supermorsomme sporten:-) Men desverre holdt ikke kreftene til dette denn uken. Jeg måtte rett og slett melde pass og bli hjemme for å pleie en sliten og vond kropp:-(
  • Men det en stor glede å meddele at Norge ( som var med i et mesterskap for første gang) gjorde det veldig bra, og Marianna Aas og Vikki klatret helt opp til en 5 plass i finalen !

  • Det har vært en aktiv uke for meg.  En uke med mange turer til  og fra Moss,  for å være sammen med familien, -  og hjelpe til der det er behov for meg.
  •  Jeg har gått noen småturer med hunder også med litt  trening i ny og ne. 
  • Jeg oppdaget på torsdag at Pønky var veldig rød i det ene  øret og tok henne med til vetrinær på fredag. Det viste seg at hun hadde en liten betennelse, men at jeg hadde oppdaget den før den fikk blomstre opp og gitt problemer i indre øret :-)  Hun har fått øredråper og er blitt mye bedre :-)
  • Mandag og Torsdag kveld tok jeg også med meg Scott på  agilitytrening i ridehallen i Drøbak. Der trener jeg i en fantastsisk positiv gruppe med flinke folk. Det gir meg mye glede og energi  til de tunge dagene :-) Vi ler og koser oss og har det utrolig morsomt sammen . Det er noe jeg virkelig trenger nå om dagen. Scott er selvsagt verdens flinkeste gutt, men jeg sliter med konsentrasjonen MIN. Scott begynner å forstå meg godt, - selv om jeg gjør mye rart som han skal prøve å forstå. Jeg kan virkelig ikke si annet enn av vi har det vanvittig gøy når vi trener, og det er jo tross alt ( for meg )  viktigere enn å gjøre alt feilfritt hele tiden :-) Jeg er stolt av at han har fått til så stor fart på agilitybanen, og jeg har min plan om hvordan jeg skal beholde denne farten videre mens vi utvikler oss  :-))


  • Søteste Minni feiret 4 år i går og vi gratulerer henne så masse med dagen :-)




  • På grunn av endringer i arbeidsituasjonen, - så  vil vi  på Fosserød starte opp vårt eget  firma . I den forbindelse vil det fra våren av bli tilbud om  hundekurs her på Fosserød.  I første omgang  blir det et "grunntreningskurs"  ( grunntrening på ting du trenger før du begynner med en av de hundesportsgrenene vi skal ha kurs i ) , agility,  freestyle og Rally-lydighet. 
  •  Det blir ikke satt opp mange kurs pr år ! Og det vil ikke være mange deltagere pr gruppe !
  • Mitt mål er å få til en hundeskole som kan gi litt mer enn de store hundekolene  gir. Med personlig oppfølging !!
  • Det vil også bli tilbud om  privatundervisning til en rimelig pris.    
  • Vi har en komplett agilitybane, - en komplett rally-lydighetsbane og godt musikkanlegg og strøm til bruk for freestylekurs. Vi har også eget hus med teorilokale og mulighet for oppstalling av hund .
  • Det er godt med parkeringsmuligheter ,  og vi bor  i stille og rolige,  og idylliske omgivelser.
  •  I tillegg har jeg lang erfaring som instruktør ( med god utdannelse ) . Jeg skal ha hovedansvar for disse kursene, men kommer også til å bruke hjelpeinstruktører etterhvert, 
  • Det skal bli spennende å komme igang med nye prosjekter til våren.
  • Foreløpig har jeg laget en liten blogg , - for å informere om hundeskolen som er under planlegging:.
http://hundeskolen-fosserod.blogspot.com/

Etterhvert kommer det egen hjemmeside med hva  hva slags kurs, - hva kursene vil inneholder, - tid for kurs-start,  om private konsultasjoner, - priser osv

Ha en strålende adventstid !!



2 kommentarer:

  1. Gratulerer med oppstart av hundeskolen. Dette blir kjempespennende. Skal helt klart anbefale deg om noen av mine bekjente ønsker noe her ;o)
    God bedring med kroppen - kan ikke vært lett å sitte hjemme når det du brenner for skulle presenteres på D4A. Stor klem fra Yvonn

    SvarSlett
  2. Jeg må bare si at jeg gleder meg så vannvittig til du kommer igang med skolen! Håper inderlig jeg får tid og anledning til å gå flere kurs hos deg i fremtiden :)

    I mellomtiden sitter jeg på sidelinjen og venter på hjemmesiden til den nye hundeskolen!

    SvarSlett