fredag 16. september 2011


Det er kalde netter, - nesten frost i Svinndal.  Men når sola er framme er det fremdeles godt å sitte å la den varme kroppen. Ja - for den varmer godt enda .-)  Det er så deilig å sitt på en stein eller en stubbe i skogen. Sammen med en eller flere hunder. De er mine trofaste glade og gode venner. De svikter aldri !! De er aldri sinte, sure, - de snakker  med sitt tydelige kropps-språk, og viser av hele sitt hjerte at de elsker livet og er glad i meg.  Når vi har sånne dager som idag, - med en varmende sol , nesten vindstille, bekkesus og en og annen fugl som kvittrer, - ja da har jeg lyst til å stoppe verden!
  • Men det går jo ikke an å stoppe klokken. Og sola går ned tidligere og tidligere for hver dag. Og - når solen går ned blir det fort mørkt og kaldt.
  • Da er det bare å trekke inn i stua og tenne stearinlys og fyre på peisen. Trist   at sommeren er over for denne gang. 



  • Det er ikke bare jeg som er trist for at sommeren er over, og en regntung høst er over oss:-( Pønky og Minni er alltid glad for å bli med meg på tur, men når de er blir kalde og våte er ikke gleden like stor lenger.   Onsdag var det godt vær og  de fikk være med på agilitytrening i Moss. Minni trente på nybegynnertreningen, og jeg syns det er utrolig morsomt å trene med henne. hun er så ivrig og det virker som hun trives på agilitybanen.  Pønky trente på konkurransetreningen. Det var satt opp en hel agilitybane, og vi delte den opp i små kombinasjoner. Hun er veldig hindersikker, men farten er ikke den helt store. Derfor trener vi veldig enkelt, og belønner veldig ofte.  På den måten kanskje hun etterhvert kan sette opp litt mer fart på hele baner også.  Det er iallefall veldig moro å se mine to små ha det gøy på trening .-)
  • Scott var også med på konkurransetreningen. Vi gikk en klasse 1 agilitybane, og godgutten var både flink og rask! Vi fikk utviklet noen bedre svinger, og enda bedre selvstendighet på slalåm.  Jeg har meldt oss på en ny konkurranse. Da skal jeg kun gå agilityløp. Jeg har nemlig fått en god venn til å hjelpe meg å gå med han på hoppbaner. Det blir spennende å se hvordan dette skal gå:-)
  • Jeg hadde et videregående agilitykurs i Råde i helgen. Fem flotte utøvere og flinke hunder som hadde en fin utvikling i løpet av kurset.  Dette var det siste agilitykurset i år! Nå skal vi nemlig konsentrere oss om oss selv :-) forhåpentligvis med en god utvklikling igjennom høst , vinter og vår :-)
  • Denne helgen skal det være konkurranse i " Kreativ lydighet" ( freestyle og HTM ) i Askim. Jeg skal ikke delta med mine hunder, men stå for hele arrangementet.  De siste dagene har gått med til orgaisering og papir-arbeid. . Det er 12 forhåndspåmeldte. Det er ganske bra i forhold til antallet som konkurrerer i Norge pr idag.  Jeg ønske alle som skal delta MASSE LYKKE TIL !! og VELKOMMEN TIL ASKIM!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar