mandag 2. mai 2011

SCOTT

Scott var påmeldt i agility og i hopp klasse - både lørdag og søndag. Lørdagen startet med agilityløp. Han var utrolig rolig og behersket i forkant av løpet, og han overrasket med å være rolig under hele løpet også. Desverre fikk vi ett riv av et hoppehinder og dermed 5 feilpoeng. På 3. siste hinder var jeg ikke flink nok til å følge opp til hinderet så vi fikk en vegring og måtte ta hinderet om igjen. Totalt ble det 10 feil og en 15. plass av 33 deltagere. Neste løp var hoppklassen. Scott var ikke like rolig nå, men virket samarbeidsvillig og " på nett" med meg så jeg tenkte det ville bli et ok løp. Banen var fin, men det var en bane med mulighet for stor fart, og det ble nok litt større fart enn jeg klarte å henge med på. Scott gikk ut siste pinne i slalåmen og fikk 5 feil. For å rette opp dette ble jeg lenger bak enn jeg hadde planlagt for en videre banen. Vi ble nok litt stresset av dette begge to, og fikk ikke god nok flyt i resten av banen. Det endte med 3 riv og totalt 20 hinderfeil. 13. plass av 33 deltagere. Det var mye riv og mye disk i klassen på lørdag så jeg er fornøyd med å komme igjennom to løp. Søndag startet vi med agility igjen. Det ble en disk helt i starten på løpet ( 4. hinder ) og jeg fikk en fin anledning til å trene på selvkontroll på felt, og det å beholde roen under løpet. Det ble mye bra i resten av løpet. Jeg ser på dette som en glimrende treningsøkt :-) Etterpå var det hoppløp. Det var en bane med 3 tunneller. Alle tre tunnellene skulle taes to ganger og banen var satt slik at jeg ikke ville klart å føre Scott igjennom på den måten alle andre prøvde seg på. Jeg hadde briefet at jeg skulle sende han inn i tunnellene fra baksiden for å spare meg for løping. Vi har trent en del på dette hjemme, men siden vi bare har en tunnell å trene det på, så var vi slett ikke klar for å klare dette vanskelige " stuntet". Vi ble disket underveis for feil inngang på tunnellen, men jeg fortsatte videre på min måte og følte at både Scott og jeg hadde det skikkelig moro utpå der. Ikke mange store hunder kom igjennom denne banen ( trøst ). Men jeg skal iallefall sette opp dette på en trening snart for å trene slike situasjoner med flere tunneller og ulike tunnell-innganger. Mange av topputøverne kom til meg og skrøt av Scott i helgen. Moro at noen kommenterer og kommer med gode råd for min videre trening :-)
  • Her er agilityløpet til Scott på søndag :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar