fredag 13. mai 2011

BÅDE OG

  • Sist helg fikk jeg plutselig en frihelg som jeg kunne kose meg hjemme, og uten noen forpliktelser. Det var egentlig litt deilig, selv om jeg syns det er trist at vi måtte avlyse et planlagt kurs i rally-lydighet i Moss og Omegn hundklubb .
  • Det blir nye muligheter til høsten i regi av Råde hundekole.
  • Lørdagen møtte jeg gode venner for å trene agility i Moss. Scott og jeg fikk noen flotte økter sammen, og utviklet oss enda et hakk videre.
  • Søndag fikk jeg en ekstra trening i Indre Østfold Hundeklubb
  • Vi var kun tre på trening, og fikk enda en flott treningsøkt sammen med gode venner. Jeg fikk gode tilbakemeldinger som gjorde at vi presterte mer enn jeg kunne håpe på :-))
  • Deilig når man får til ting man ikke har turt håpe på tidligere. Takk til mine gode venner for to flotte treningsdager :-)
  • Tirsdag var det første praksiskveld på agilitykurset hos Råde hundeskole.
  • En hundeskole jeg kommer til å ha et nært samarbeid med også i fremtiden , og som jeg er glad for at jeg har kommet inn som instruktør hos! Det er jo kort vei hjemmefra, og det er fint med kurs som går på hverdagskvelder, og over flere uker. Da får man bedre fremgang hos elevene, og jeg blir ikke så sliten som når jeg har helgekurs langt hjemmefra.
  • Det er 7 deltagere på agilitykurset, og alle er veldig positive og lærvillige. Jeg gleder meg til å følge disse hundene og førerne videre gjennom mai og juni!
Det er ikke bare på kurs i Råde det trenes agility. Her hjemme på Fosserød trenes deg også på felthinder, slalåm, tunneller og hopp. De to søte små er ivrige når de forstår at vi skal ned i hagen å leke sammen. De løper gjerne å "henter" oppgangen av bommen, for så å bli enige om at de skal ned å stå på feltet begge to :-) Ikke no` problem med selvstendigheten på bommen. Selv om føreren fungerer som fotograf, fungerer kommandoene godt :-)
  • Fargo er også godt igang med selvstendighet på slalåmhinderet. Her har han løpt opp og hentet slalåminngangen fra motsatt side. Jeg ligger på bakken og forograferer, så han får ingen hjelp fra meg til å utføre oppgaven. Flink gutt !!
  • Bommen må også kunne gå`s selvstendig, og her har han også løpt opp og hentet oppgangen uten at jeg blir med å viser han veien. Ikke no`problem, - og flott fart og motivasjone også :-)
  • Mønet må jo også trenes. Jeg har valgt en sitt på nedgangsfeltet som begynner å fungere godt for Fargo. En skål med godbit står nedenfor mønet, og her venter han på at jeg skal gi han lov til å ta godbiten i skåla. Flinke gutten min det !!
  • Fargo trener også freestyle og rally-lydighet igjen. Etter en god pause, og trening i å beholde roen, med alle fire bena på bakken, så prøvde vi oss litt igjen idag. Fargo var kjempeflink!! Vi fikk til mange fine "kjeder" av øvelser uten hopp og sprett, og jeg håper vi nå kan legge den atferden bak oss for godt.
  • Freestyle er jo så morsomt! Jeg instruerer en gruppe i Moss på torsdager og det er utrolig morsomt å se hvor flinke de er blitt på så kort tid. Ivrige kursdeltagere, og morsomme ideer av program til musikk gjør instruktøroppgaven utrolig morsom!
  • Om et par uker skal jeg holde et helgekurs i Freestyle på Forsvarets hundeskole sin plass på Nordkisa. Det er syv ekvipasjer påmeldt, og en plass er ledig om noen har lyst å få en innføring i hva freestyle går ut på

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar