mandag 2. mai 2011

På tur

  • Det har vært en uke full av aktiviteter. Avslutning på rally-lydighetskurs i Råde med mange flotte deltagere som forhåpentligvis vil fortsette med denne morsomme hundesporten.Du finner noen bilder fra avslutningern HER.
  • Onsdag og torsdag var jeg på jobb i dyrebutikken. Torsdag kveld var det kurskveld igjen i Moss og Omegn hundeklubb. En morsom gjeng med jenter som vil lære litt om freestyle. Denne kvelden var viet musikkvalg, og alle fikk prøve seg til ulike musikkvalg. Det ble en morsom kveld, og jeg gleder meg til fortsettelsen !
  • Fredag ble bilen pakket med hunder og "stæsj" for en helgetur til Arendal. Vi var påmeldt agilitykonkurransen der, og hadde gledet oss lenge til denne turen. Når man har vært borte fra agilitykonkurranser i mange år, er det spennende å være igang igjen. Vi hadde leid oss inn på Hove leir og skulle bo der hele helgen. Det var mange andre som også skulle bo i det huset vi skulle bo på. Fredag kveld og natt ble en prøvelse. Pønky og Minni klarte ikke å sove fordi det var så urolig i " brakka" vår. Hunder som bjeffet, folk som gikk i gangene og smalt i dører eller pratet. Når klokka var 03.30 måtte jeg legge de to søte små ut i bilen. De er ikke vant med lyder på natten, og hverken de eller jeg hadde sovnet enda. Heldigvis sovnet de i bilen, og jeg kunne få meg tre timers søvn, før Fargo og de små startet konsert i bilen utenfor vinduet vårt.
  • Når jeg får sånne netter fungerer kroppen dårlig etterpå. Det blir umulig å få styr på blodsukkeret og jeg blir i veldig dårlig form. Med blodsukker på over 20 ( normalen er 4 - 8 ) og som ikke lar seg regulere, blir veldig vanskelig. Jeg blir stresset av dette, og når jeg stresser så påvirker det blodsukkeret enda mer. Tilslutt fungere hverken hjernen eller kroppen som den skal. Jeg får anginaproblemer når blodsukkeret er over 15, og det er tungt både å gå og løpe. Jeg må innrømme at jeg lurer på om jeg kan fortsette å konkurrere i agility på stevner med overnatting. Det blir nok for belastende for meg. Heldigvis er det noen konkurranser som ikke er så langt unna. Jeg får nok basere meg på det i framtiden. Jeg kan jo ikke la det gå på helsa løs heller .......
  • Pønky og Scott var påmeldt denne helgen. Pønky skulle bare gå ett løp. Hun har ikke fått trent noe siden sist vi konkurrerte og jeg var usikker på om hun ville hoppe på så høye hoppehinder som denne dommeren hadde satt opp. Hun er ikke spesielt glad i hopp og pleier å sette ned farten litt når det er mange hoppehinder. Hun er jo så liten stakkar så det blir veldig belastning for henne å hoppe så høyt. Jeg syns hun var flink. Utførte banen uten riv på hoppene, og kun med en feil på inngangen i slalåmen. Men desverre i alt for sakte temo til at dette ble noe godt resultat. Det virker ikke som Pønky trives på konkurranser. Det beste for henne er nok bare å trene litt av og til, - og på minst mulig hoppehinder. Hun elsker tunneller og felthinder, og pleier å være rask når vi trener.........
  • Her er film av Pønky sitt løp:
  • Under her finner du litt om Scott siTT AG - løp på søndag ....................................

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar