lørdag 21. mai 2011

AGILITY ER TØFFFFFT !!!

    • Den siste uken har vært full av aktiviteter. I dag har Scott og jeg vært å konkurrert i agility igjen. Jeg har til nå gått tre stevner, som jeg hadde planlagt. Tanken var å teste hvor langt vi har kommet i forhold til videre trening, og videreutvikling. Nå har vi helt klart fått en pekepinn på hvor våre svakeste punkter er, og hva vi skal fokusere mest på de neste mnd. Det vil si at vi skal trene en del nå før neste agilitykonk., som sannsynligvis blir om ca 3 mnd.
    • Enda en gang kom vi igjennom et agilityløp uten disk. Uten feilpoeng helt til de tre siste hinderne. Da ble det tre riv på oppløpet. Vi endte opp på 15. feil og en 24. plass av 44 deltagere i klassen. 4 feilfrie i klassen og masse disk.
    • Etter at vi hadde ventet i ca 5 timer, skulle vi omsider gå hoppklassen. Jeg var blitt utrolig sliten og kald i ventetiden. Kroppen verket og hjernen fungerte overhode ikke. Enda en gang opplever jeg at mine blodsukker stiger til langt over 20. Kroppen takler rett og slett ikke at jeg presser meg så langt over grensen for når jeg er sliten. Dette er helt klart noe jeg må ta hensyn til for fremtiden!!!!
    • Godt å ha så gode treingskamerater som støtter opp, hjelper med å bære, og både ditt og datt når det røyner på .-)))
    • Jeg fikk briefet banen og hadde en ganske god plan for føringen på denne banen.
    • Det er heldigvis satt en bane er jeg slapp å løpe noe særlig. Kan gå fram til hinder 4 og løpe fem seks meter før jeg sender videre. Flinke scotten min, - jobber seg godt igjennom banen. Fikk et riv eller to underveis, men går fint videre. Maaaange fikk feil inn i slalåmhinderet, men Scott gikk trygt inn, og videre helt til treje siste hinder. Da er jeg litt for tidlig ute med å føre han på et hinder, og han henter hinderet bakfra ( flink gutt, han har jo lært å gjøre dette når jeg viser akkurat dette ). Så desverre disket vi her, - men Scott merket ikke det, da vi fortsatte til mål.
    • Og - etter mål , - fikk han selvsagt sin belønning :-)
    • Min konklusjon etter tre konkurranser er at vi til høsten KUN skal gå EN dag, og ETT løp. Ikke melde på fire løp på en helg. Det takler jeg overhode ikke :-( Har liksom glemt at jeg har blitt eldre, og fått en del ballast i sykdoms-kofferten de siste åra.............

Sist helg var jeg instruktør på agilitykurs i Askim. Jeg hadde en gruppe på 6 flotte hunder og hundeførere på et videregående kurs. Det var en flott gjeng, og jeg ønsker alle mine deltagere masse masse lykke til videre !! Her er noen bilder fra helgens kurs

Bildet over er fra brifing av banen.

  • Tusen takk for flotte bilder !! fotograf: Heidi Ernst og Bjørn Falck

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar