søndag 6. desember 2009

Dette har vært en uke med hundetrening på flere plan. Tirsdag "flyttet vi inn i " et digert drivhus . Foreløpig har vi bare plass til å ha oppe slalåm, felthinderne og ett hopp og hjul. Men til gjengjeld kan dette stå oppe hele tiden.Vi kan komme og gå som vi vil til aller døgnets tider og hvilken dag vi ønsker. Etter jul ( eller i romjulen ) skal vi få bedre plass. Drivhuset er ca 200 meter langt og 60 - 70 meter bredt. Vi skal disponere en stor del av dette " huset", - som har jordgulv som underlag og som det aldri blir kuldegrader i , - i hele vinter .-)) Dette er i tillegg til treningen vi har hver søndag i ridehallen. LUXUS !!! Det har også blitt en del freestyletrening denne uken, og deler av programmet med Pønky og Fargo begynner å ta form :-) Jeg blir aldri lei av å se på denne filmen......................... !!!! Jeg lærte utrolig masse av å være med på kurs med denne fantastiske damen for noen år siden, og har stor nytte av det jeg lærte i min trening fremover til neste års offesielle konkurraser :-)) Lørdag kveld var jeg i Degernes for å feire min gode agilityvenn , - PER, , - som rundet 50 år ! Marit og Per har vært gode venner av oss i mange år, og det var veldig hyggelig å være med å feire Per`s store dag. Gjermund måtte være igjen hjemme denne gange. Han har en stor jobb å gjøre med å legge inn .alle ordene i x-ord- ordlisten i det nye x-ord-programmet. Det er dette som skal være hans hjelp for videre jobb med x-ord i fremtiden. Men dette er en stor jobb, - og dette skal gjøres i tillegg til å lage de oppgavene han pleier, - frem til alle ordlistene er lagt inn.
Søndag, - og agilitytrening i ridehallen i Råde igjen :-)
Bodil og Tiril gjestetrente og fikk bestemme hva de ville trene på i dag.
Hvorfor???
JO , - de skal delta i Nordisk mesterskap og representere NORGE neste søndag !!!
Og JEG skal dit for å se på og være med å heie henne frem mot mål :-))))))
Bodil hadde et par ønsker på et par baner................. som var typiske vanskeligheter for akkurat DEN dommeren, - som skal dømme neste søndag.
Jeg laget to kombinasjoner ut fra dette, og satt opp slik at det var flere muligheter for de som ikke ville trene akkurat på dette.
Scott og jeg fikk trent noen fine økter
Først baklengskjedet vi første kombinasjon, og avsluttet med en flott feilfri runde :-))
Neste økt var med felthinder.
Etter en oxer som sto slik at hundene måtte føres godt inn i oppgangsfeltet på stigen . eller kunne hente oppgangen selvstendig.
Scott begynner å bli god på å hente oppgang selv, så jeg sendte han opp dit, mens jeg løp til enden av stigen og belønnet feltet :-))
Jeg fikk ogstå trent litt på rørinnganger, vippepasseringer og mønefelt :-))
Det går bedre og bedre for hver trening :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar