lørdag 10. april 2010

Trening og vårstemning

Snøen er så godt som borte........... til og med i Svinndal, og i går fikk vi satt ut noen hinder i hagen igjen. Mange mnd uten hage-trening og lite med agility i det store og hele på grunn av helse og kulde. Virkelig godt å kunne trene noen små -små økter i ny og ne rett utenfor døren vår.
  • Scott, Pønky og Minni har vært ute å prød banen i dag. Enkelthinder som en start, og deretter litt føring og generalisering av hinder. Jeg har satt NED mønet igjen. Ønsker å gå litt tilbake i treningen og få løpende felt ( som Pønky allerede har ) på Scott og Minni . Har en plan for hvordan jeg skal trene dette, og da er det viktig å begynne med lavt hinder.
  • Joda, - det vil nok ta litt tid før vi er ferdig til å starte i konkurranse men det gjør ikke noe. Det er bedre å skåne hundene for belastningen det er å bråstoppe på mønet enn å starte nå selv om vi har kontroll på " to av og to på" mønet.
  • Sola har vært utrolig varm og god i de 10 plussgradene vi har hatt ( i skyggen) i dag . Stillhet og ro , akkompagnert av bekken som renner ved siden av agilitybanen , samt fuglene som sang fordi de elsker våren ( akkurat som meg )..................................
  • Det har vært en rolig uke, fordi ryggen har vært utrolig lei. Men med gode venner og ivrige hunder så er det lett å la seg rive med........................

  • Torsdag møtte jeg Anneli ,Marte og herr Olsen
  • Vi har en stor og fin foballbane her i Svinndal og den benytter vi til å trene hunder når den er fri for snø og andre folk.
  • Snøen er borte, og det er litt for vått og tidlig for foballkampene enda. Men ikke for oss :-)
  • Dermed kan vi boltre oss så mye vi vil her, -
  • Over ser dere Anneli og Marte.
  • Tusen takk for en hyggelig trening sammen med dere, og takk for at du tok noen bilder av oss mens vi trente :-) Gleder meg til neste trening sammen med dere!

  • Vakre Herr Magnus Olsen var også med, på trening. Her ser han noe bedende ut,- mon tro om han tigger?????

  • Jeg hadde med meg Fargo på denne treningen, og vi fikk generalisert litt av de freestyle-momentene vi har trent på. Han er ganske konsentrert og " på" når vi skal jobbe sammen. Han er ivrig, men surrer litt med kommandoer og tror han vet best selv hva han skal gjøre. Her i en "bamse".
  • Fargo syns det er moro å gå opp " på to " ( her på vei ned igjen )
  • Gå fot på venstre side er et "must"
  • Gå rundt meg er en øvelse som blir fin som overgang til andre øvelser
  • Som for eksempel komme seg over til den andre siden og gå fot på høyre side
  • Rygge bort fra fører er fint å ha med i et freestyle-program

    Slalåm og Zikk Zakk mellom bena min er nesten "obligatoriske" øvelser i et freestyle-program. ( det er ingen obligatoriske øvelser i fs i Norge )

    • Nå leter vi etter musikk som kan passe til øvelser og farten til Fargo :-)
    • Pønky har også trent på programmet sitt i det siste, og med stor iver og pressisjon. Det går fort til årets første konkurranse 30. mai, og jeg håper vi er klare da : )
    • Jeg har også meldt meg på en Freestyle " work shop" i begynnelsen av august. Har ikke fått bekreftet plassen enda, men krysser fingre for at vi får plass der :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar