fredag 2. april 2010

Alt under kontroll

Denne videoen gav meg inspirasjon til dagens viktigste treningsøkt :-) http://www.youtube.com/watch?v=LO532F4XDi0&feature=player_embedded
  • Det å kunne sende hunden i motasatt retning etter nedgangsfeltet på bommen og inn i nytt hinder mens man er på motsatt side.........................
  • Utrolig morsomt om vi kunne fått til dette :-)
  • Dermed var det bare å sette igang å trene på akkurat det . I påsken har vi hatt ekstra-treninger i ridehallen i Råde, og Lise hadde planlagt treningen i dag :-)
  • Til alt hell var det mulig for meg å trene akkurat det som jeg hadde lyst til å trene på : )
  • Jeg valgte å "ta ut " akkurat dette i kombinasjonen av mange hinder, og slik ble fokuset på denne økten i dag............................

Mitt førersted var der dere ser ( x ), og jeg sendte Scott forbi tunnellen og opp på bommen i motsatt ende. Går tilbake til (x) og lar Scott gå bommen helt ned til " to av og to på " før jeg sender han i en "høyre gjennom" kommando.

  • Han klarte det på første forsøk!!!!!!!!!!!! Hipp hipp hurrrrrrraaaaaaaaaaaaa !!
  • Vi gjentok dette noen ganger og jeg forøkte å hjelpe mindre og mindre til ved at jeg beveget meg mindre og mindre mot enden av bommen, og lot Scott gjøre jobben selvstendig.
  • Fantastisk moro å oppleve at han virkelig har forstått det vi har tørrtrent på når vi har gått på turer i skogen.
  • Og dette har vi faktisk trent på for å bruke i FS og ikke i agility, - og så plutselig så kunne vi bruke det i agility da gitt :-))))

En annen ting vi trente på i denne økta var å sende Scott fra samme ståsted som på den første økta, igjennom pølsa, - bli stående og sende han påå på bommen mens jeg løper til enden av feltet egentlig forbi, - mens han får i oppgave å stoppe eller løpe av feltet, - alt etter hva han får kommando om :-)

  • Vi har trent lenge på at han skal søke opp på bommen selvstendig, så dette var moro å sette i et system nå. Han var rask og hadde flott kontroll over oppgavene sine. Vi har hatt en flott dag sammen med flotte venner på agilitybanen i to dager, - og ser fram til en fridag før vi skal trene samme kombinasjone igjen og få enda bedre utvikling på dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar