torsdag 29. april 2010

STATUS

  • Denne gang skal jeg bare gi dere en liten oppdatering om tilstanden til oss på Fosserød nå.
  • Jeg har idag vært hos en osteopat. Dette for å få hjelp med alle smertene som sliter meg ut for tiden. Jeg har de siste 20 år gått fast til en fysioterapaut som har hjulpet meg så godt han kan, men det er ikke lenger nok til å holde meg oppe. Hva er det egentlig som "feiler meg "?? Hmmmmm. Vel, - det viste seg å være ganske mye når Osteopaten gikk igjennom kroppen min i dag. For det første har en gammel prolaps, og en nedsunket virvel i ryggen gitt store smerter. Dette har gjort at jeg har belastet kroppen veldig feil og fått låsninger i bekken og hofter. I dag klarte han å løsne litt på dette slik at smertene ut i bena har blitt mye mindre :-))
  • På grunn av hjerteoperasjonen for 3 år siden har jeg hatt mye smerter i overkroppen / brystmusklatur. Det sitter igjen ståltråd som de har sydd sammen ribbena igjen med etter at de saget meg i to............... Dette er vondt !!!! Det igjen har resultert i at jeg har belastet overkroppen feil og fått låsninger i skulder og nakke. På grunn av dette har jeg også fått låsninger i øvre del av ryggen.
  • På grunn av diabetesen har jeg også diagnosen "nevropathi", som fører til at jeg har mindre smerte-toleranse.
  • På grunn av en tidligere knust ankel, som det sitter igjen litt "jern " i, har jeg smerter i ankler på grunn av feil - belastninger.
  • Det positive nå, ja det er at han som behandlet meg idag, tror jeg kan bli betydelig mye bedre etter noen uker hos han :-)) Så nå krysser jeg fingre og tær ( det klarer jeg ikke på grunn av slitasjegikt ( sukk!! ) for at jeg etterhvert kan leve uten så store smerter

Zippo har vært til behandling på Jeløy dureklinikks fysioterapi denne uken. Tilstanden hans er uforandret. Han holder seg godt den gamle gode gutten vår :-)

Fargo er frisk og rask. Det er bare EN mnd igjen til vi skal konkurrere i freestyle :-) Derfor reiser vi mye rundt og trener små økter til musikken vår. Noen ganger er det nesten umulig å få han fokusert på jobben, men stort sett er han heltent og kjempedyktig.

Dagen før konkurrransen skal han delta på MH test i regi av NBFK. Det skal bli spennende å se hvordan han takler de ulike utfordringene der :-)

Pønky er i full fres :-) Vi trener både Freestyle og agility. Bittesmå økter slik at ingen av oss blir lei eller for slitne. Pønky elsker nemlig å jobbe, bare det er på hennes primisser..........................

MYE belønning, - helst hele tiden. Det blir utfordringen vår i konkurranse når vi ikke får belønnet så ofte som frøkna syns hun fortjener. Men - vi jobber og jobber, - og prøver å strekke strikken for når belønningene kommer.

Minni er i farta igjen. Det har vært litt av en vår for hennes del. Først måtte vi trekke tre tenner, - så måtte vi inn igjen å sjekke om hun hadde livmorbetennelse. Første besøk hos vetr. var alt ok , - men etter en stund måtte vi inn igjen. Denne gangen ble vi anbefalt sterilisering. Hun har jo slitt så utrolig mye med hormonelle plager som også har gitt henne livmorbetennelse tidligere. Derfor ble det til at hun nå ble operert og livmor ble fjernet.

Dagen etter vi fikk henne hjem var hun i full fart. Ikke et eneste tegn på at hun hadde smerter etter opr. eller at hun syns såret var ubehagelig. Ikke noen reaksjon på kragen hun måtte gå med i 8 dager. De to siste dagene før vi fjerne stingene fikk hun gå uten krage. Dette fordi hun ikke gjorde noen tegn på å vaske såret sitt eller bite på stingene.

Vi lurer på om hun i det hele tatt har merket at hun har hatt et sår under magen sin.

Nå er det to uker siden opr. og hun er igang med agilitytrening igjen. Det er noe hun og jeg setter utrolig stor pris på. Hun er super-rask og hun er veldig selvstendig på alle hinder, - unntatt .vippa og slalåmen. Disse to hinderne har vi jo satt opp i hagen nå, så nå er vi i full gang med å få inn de siste hindere, og litt mer føringsforståelse. Kanskje vi kan starte i konkurranse en gang til høsten :-))

Scott sitt sår under poten er så godt som grodd, og vi er også igang med trening i hagen igjen. Han er ivrig som få.............. men utrolig lite utholdende. Dette tenkte jeg å gjøre noe med. Min gamle sykkel skal fram igjen, og sammen skal vi sykle turer til hyttefeltet "Tveitåsen". Dette tror jeg vi begge kan ha nytte av på sikt. Vi får ta det litt pent i starten og øke intensiteten etterhvert som vi kommer i bedre form.

Ellers er det en glede å fortelle at interessen for Rally-lydighet har våknet til liv igjen. Jeg er igang med et grunnkurs i regi av Råde hundeskole.

Bildet over er av Carola, - som driver hundeskolen og også går på kurset mitt. En gjeng med flott damer og hunder. Kjempegøy å holde rally-kurs igjen.

Fargo er også igang med å trene de forskjellige momentene ( og skiltene), - så kanskje det blir en debut i rally-ringen igjen snart også :-)

Gå inn på hennes blogg og se flere bilder fra kurset.

  • Neste helg skal jeg holde helgekurs i Rally-lydighet, og jeg gleder meg masse til det.

  • På lørdag var jeg en tur på MOHK.

Det er ikke så ofte jeg besøker gamle-klubben min så det var en hyggelig "opptreden". Anledningen var at jeg var sensor på trinn 1 eksamen.

7 Nye Trinn 1 instruktører har bestått eksamen og jeg må benytte anledningen til å gratulere alle sammen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar