tirsdag 1. september 2009

Fin treningskveld

Inspirert av agilitystevnet i helgen, tok vi fatt på stevnets klasse 3-bane på søndag for å trene i kveld. Sted: Askim. Jeg hadde fått alle banene som Magne Alden brukte i helgen, og vi fikk derfor en realistisk Magne-bane å trene på. Vi fikk en flott start. Fikk flotte svinger og fin føring fra nr. 1 og til og med nr. 7 .-) Her stoppet vi for å belønne. Vi brukte en " layering" mellom hinder 2 og 3, og fikk derfor en kort fin sving mellom disse to hinderne. Vi gjentok starten en gang til, og fikk samme fine svingene hele veien. Jeg valgte å være på høyre siden av bommen . Sendte Scott over bommen mens jeg befant meg på høyde med tunnellen, Han fikk en kort og rask sving ut av tunnellen og opp på bommen. Dyktig gutt!! Vi trente også videre på banen. Startet da på hinder 8, og klarte oss helt til hinder nr. 14. Etter mønet og hoppet, sendte jeg Scott inn i slalåmen mens jeg sto igjen og ventet til han var ute, - vred meg mot tunnellen og sendte han inn. Mens han søkte inn, løp jeg nedover mot enden av bommen, og styrte han over hinder 13 og 14 fra motsatt side av bommen. ( layering ) Dyktig gutt !! Som en avslutning trente vi på felthinder som enkelthinder, og fremmadsending til slalåmen fra den rette tunnellen. Her kan dere se banen vi trente på ........................................................... VIDERE MÅL
Vi må trene masse mere på høyre og venstre kommandoer, slik at jeg kan klare å styre han fra så store avstander som blir nødvendig i en slik bane.
Vi har en god jobb videre med alle felthinder. Søke oppganger selvstendig, og gå av hinderne riktig mens jeg beveger meg ut av hundens bane.
Enda tryggere på slalåm - innganger og -utganger uavhengig av hvor jeg beveger meg.
Få en enda bedre opphenting av hopp og andre hinder " bakfra".
Bli enda bedre på å føre Scott i ulike situasjoner.
Dette blir fokuset på høstens og vinterens treninger....................................
Litt av en jobb vi har foran oss :-)) Spennende og morsomt blir det !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar