fredag 20. juli 2012

FERIETID

  • Det er ferietid for mange, men her på Fosserød tar vi ikke ferie.
  • Vi tar fremdeles imot elever for private timer , - selv om det er midt på sommeren.  Folk tar seg tid til å trene hund nå når de har ferie, og det er gledelig at folk tar kontakt når de har problemer. Vi  har hatt undervisning i lydighet, rally-lydighet, agility, valpetrening  og ulike løsninger på problem som folk har i hverdagen.  Og det er moro å se at folk lykkes med metodene de får forslag om til sitt problem.
  • Det er ikke satt opp så mange kurs til høsten. Det blir kun agilitykurs som blir delt over to helger. En helg i august og en helg i sept. De fleste agilitykurs går over bare en  helg, og man får en innføring i alle type hinder som finnes i en agilitybane. Mitt kurs starter med innføring i grunnleggende øvelser som man trenger for å få en god agilityhund.  Man får en mnd. på å trene disse grunnøvelsene før man overfører dette til agilityhinder. Begge helgene tar for seg både grunntrening og hindertrening.
  • Et annet kurs som er satt opp til høsten er et videregående kurs i rally-lydighet. Det har vært etterspurt, og derfor blir det kurs som tar for seg alle øvelser i klasse 2 + + +. Dette kurset vil ikke ta for seg de agilityhinder som er involvert i rally ( om man vil lære disse så må man gå et agilitykurs ).
  • Jeg skal også holde et videregående agilitykurs i regi av Moss og Omegn Hundeklubb for å videreutvikle de som har gått ett nybegynnerkurs og trent litt etterkurset som var i våres.  Det skal bli moro å følge denne gjengen igjennom 7 uker i Moss. Det vil bli mye detalj-trening og utvikling på både enkelt- hinder og ikke minst føringsteknikker. Gleder meg masse til dette !
  • I sommer har jeg satt opp et kurs i triks-øvelser ( Freestyle-relatert ) og all inntekt skal gå til det norske landslaget i freestyle. På den måten kan vi sponse de som skal reise til store mesterskap. Det koster jo en del å dra på sånn turer og det er godt å få litt økonomisk hjelp på veien ! 
  • Det var kort om hva som skjer i regi av hundeskolen i sommer og til høsten.

  • Men det er ikke bare på hundeskolen ting skjer i sommer og høst.
  • Scott og jeg er med i den norske landslagstroppen i Freestyle, og vi ser fram til kurs og samlinger for å utvikle oss utover sensommer og høst.
  • Fargo, Scott og  jeg jobber med at de skal holde bedre fokus og beholde roen under trening og under konkurranser selv om det er store forstyrrelser .  Jeg har tatt med meg  mange gode tips fra Leslie McDevitt sitt kurs og bok som jeg benytter meg av i min trening om dagen. Det er moro å se at det fungerer, og jeg har stor tro på at vi vil få en god utvikling med tiden til hjelp.
  • Både Scott og Fargo har vært hos Vetrinær og Kiropraktor " Renate" ( i Oslo ) og fått to behandlinger. De har begge låsninger i nakke, rygg og bekken. Etter første behandling forandret Scott atferd til å bli lite motivert for å jobbe. Det er usikkert om han sliter med smerter eller om det er en annen grunn til at han ikke ønsker å trene eller ta imot belønning. Etter behandling nr to er han litt tilbake til normalen, men han har store konsentrasjonsproblemer og vi er helt tilbake til scratch og jobber med Leslie sitt konsentrasjons-program i håp om at han etterhvert klarer å jobbe med samme intensitet og konsentrasjon som før. Bare tiden vil vise hvordan dette går videre. ( Fargo er Fargo, og jeg merker ikke forskjell på han før og etter behanldinger. Like glad og like høy i stress ).



  • Mamma`n min har hatt bursdag . 12. Juli var hun 82 år og vi feiret dagen hjemme hos henne sammen med min nevø og kjæreste, -  og mine to grand-tante-barn ( ungdom mener jeg )  
  •  En veldig hyggelig kveld som jeg satt stor pris på . Håper jeg får oppleve mange fler sånne bursdager sammen med dere !

  • Denne banden har bodd hos oss den siste uken. Foreldrene har vært på kjærlighetsferie i Gdansk og trengte noen til å passe på de søte små. Det har vært en stor positiv opplevelse å ha tre franske bulldog`er og en en gatehund fra Romania på besøk her. Vi har kost oss med: kos og avslapning ( jeg har til og med fått lest en masse i en god bok mens vi har kost oss sammen ). Vi har vært på fine turer der de har fått løpt løse innenfor vårt store inngjerdet område, - og vi har lekt med diverse leker, søkt etter godis, lekt på agilityhinder og badet i vannpytter :-) I morgen kommer familien tilbake og feriehundene drar til sitt hjem igjen.
  • Takk for lånet av denne fine gjengen !! Moro å bli kjent med  "Rom - gatehunden" , og rasen
  • " Fransk Bulldog"   nært på :-)
  • Velkommen tilbake !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar