fredag 3. juni 2011

OPPLADNING TIL FREESTYLEKONKURRANSE

  • Det er ny helg, og vi har hatt en uke med oppladning. Alle tanker og planer om å få trent hund har gått i grus. Heldigvis har jeg snille og tålmodige hunder som er vant med at det ikke blir trening hver dag.............. eller hver uke for den sakens skyld.
  • Sist helg fikk jo både Scott og Fargo trent litt på freestyle - kurset jeg hadde for Hund i sentrum . Freestyle / HTM vil snart få, fellesbetegnelsen " KREATIV LYDIGHET " . Norsk kennel klub har godkjent vårt forslag til regelendringer, og det reviderte regelverket kommer snart ut på NKK sine nettsider.
  • Vi burde ligge i hardtrening nå og skal nok også snart få tid til det. Vi er påmeldt FS-konkurranse neste helg, og jeg gleder meg masse til dette. Norsk Belgisk Fårehundklubb skal arrangere spesialutsilling for Belgere, og i tillegg skal de arrangere konkurranse i " Kreativ lydighet ". Det er veldig mange år siden jeg var på Belgerspesialen, så det blir moro å se såååå mange flott belgere på ett sted. Vi skal campe sammen med gode venner, og det blir koselig :-) Håper bare våret holder så vi kan kose oss med campinglivet.

  • Jeg forklarte og demonstrerte hvordan jeg bygger opp et program og trener dette i små eller store kjeder. Dette er en metode jeg har lært av Merete A. Huser
  • Merete er en av Norges aller aller flinkeste utøvere i denne sporten, og jeg er glad for alt det jeg har lært ved å trene sammen med henne.
  • Bildene her er tatt av Linn som driver hundeskolen Hund I Sentrum.
  • Moro å ha en så flink hund som kan være " visehund" på kurs i " kreativ lydighet".
  • Fargo demonstrerer hvordan man kan bruke øvelsen rygge rundt for å skifte posisjon. Fargo viser resultatet av trening med plattform for å få til avstandsarbeide.
    Fargo er jo alltid hoppende glad, så vi benytter dette i "kaptein sortebill " -programmet
    Fargo - en helt vanlig fot-posisjon. Med full fokus så klart .-))
    Slalåm mellom bena kan bruks som trix i et freestyle-program, eller for å endre posisjon i et HTM-program . Det ser finere ut om man ikke bruker hendene for å få hunden til å lokke hunden i posisjonene :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar