torsdag 14. januar 2010

Anginavennlig treningstips

Vi venter løpetid på Minni når som helst. Vi vet at når den bryter ut, - forsvinner hennes treningsiver og konsentrasjone. Derfor blir det litt trening med henne om dagene nå. Hun er ivrig, og elsker treningsøktene inne i Villa Fløyen. Minni elsker jo agility, - men siden hjerteproblemene mine har gått på i løpet av den siste tiden, blir det ikke noe av at jeg reiser av gårde i kulden for å trene på hinder. Men allikevel kan vi jo trene på ting som er agility-relatert. Og veldig morsomt. Som for eksempel å trene på nedgangsfelt. Jeg har laget en agility blogg for Indre Østfold Hundeklubb der jeg forklarer innlæringen av nedgangsfelt med denne metoden. Jeg har også "klikket inn" at hun løper til dette teppet. Dermed kan jeg jo belønne hennes fine "felt" ( opp ned på kassa ) med å sende henne til teppet ( som om det neste hinder ). Hun er kjempeivrig og lydig, - står på kassa til ny beskjed kommer, og løper som en sputnik til teppet på signal fra meg. På samme måten har jeg "klikket inn" et stoffbur. Hun elsker å løpe inn i buret og legge seg. Dermed har vi 3 "hinder" innendørs i min lille hule, - som jeg kan sende til og fra i variasjon med litt "slalåm mellom bena" og "danse på to", - " snurre rundt" eller hoppe over eller gjennom bena eller armene mine. Det er ikke bestandig hun har tid til å legge seg helt inn i buret ( som her ), - men lykkelig er det vel ingen tvil om at hun er?? Angina-problemene øker stadig. Jeg ser ikke så veldig lyst på det akkurat nå. Onsdag skal jeg på sykehuset i Moss for å undersøke om jeg trenger å blokke nye årer, legge inn nye stent, - eller eventuelt operere om igjen. Fomen er utrolig dårlig nå, og jeg orker ikke så mye mer enn å sitte rolig. Var på jobb i dyrebutikken i går, og det tappet meg veldig for krefter. Men jeg orker ikke tanken på BARE å sitte inne her hjemme heller, så jeg prøver å holde meg igang så godt jeg kan :-) Har heldigvis en snill sjef og medarbeider, som tar tunge løft og hjelper meg så jeg kan ta det i mitt tempo. Hundene syns jeg er ganske kjedelig og maser temmelig mye om dagen. Derfor MÅ jeg klare å trene bittelitt av og til. Det er jo mye man kan finne på å trene innendørs også............................ Her kommer noen tips :

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar