fredag 30. september 2011

EN DYR UKE

Denne uken har vært preget av møter med mange slags dyr. Klokka 06 en morgen startet denne lille krabaten opp med krigshyl utenfor inngangsdøra. Den hadde slått seg ned under terassen vår, og satt og skrek som om den var døden nær. Kattene holdt seg på 3 -4 meters hold, og lot seg ikke skremme, - hundene syns dette var spennende, men holdt seg også på god avstand. Bildet er tatt med en god linse , - fra ca tre meters hold. Jeg la ut spørsmål på facebook, om noen kunne si hva dette var, og etter mange forslag kan det se ut som det er en mink. Minken er ikke god å få inntil huset, så vi meldte fra til viltnemda som skulle komme å hjelpe oss å få den bort fra huset.  Mannen fra viltnemda skulle komme, - men   " dyret" forsvant før han  kom, og  lever sansynligvis i beste velgående.




  • Ndår man bor så langt inni skogen må man også regne med å se alle slags dyr.  På turen i går passerte Scott og jeg en hoggorm som lå midt i veien å solte seg. Jeg trodde et øyeblikk at den var død. Den rørte ikke på seg når vi tråkket rett ved siden av den, og heller ikke når jeg krafset i grusen rett ved siden av. Vi skulle akkurat til å gå videre da den begynte å bukte seg mot grøftekanten, Når jeg hastet mot den for å få tatt dette bildet, så frrrreste den stygt mot meg, - så jammen var det liv i`n .
  • Det er så mange slags syn her i skogen, men desverrre er ikke fotoapparatet med meg når det burde.
    En dag denne uken måtte jeg stoppe opp for å skue en orrhane som hadde slått seg ned midt i veien "vår". Den tok seg veldig god tid, og viste sin vakre fjær- prakt. Et fantastisk syn , og man blir bare sååå irrrrritert over ikke å ha kameraet med i bilen!!!

    Denne hanan er ikke fra skogen vår, - men bor hos min kusine på Jeløya:-)
    For å få inspirasjon, - sosial kos, og rekreasjon har jeg vært på besøk. Om noen husker min blogg for ett år tibake så var jeg der for å bli kjent med "føllet" GALLIANO.



    Galliano er nå 1,5 år, og er  bare vakker !!!!


      Galliano lever sammen med flere andre dyr, og her kommer noen bilder....



    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar