tirsdag 11. januar 2011

Årets første agilitytrening

  • Etter en lang pause fra agilitytrening på grunn av kulden så kom vi endelig igang igjen på mandag. Jeg er så heldig å kunne trene inne i en stor oppvarmet ridehall i Drøbak. Hallen tilhører Drøbak ridesenter
Men det er Drøbak hundeklubb som leier hallen en gang i uken. I tillegg er vi en gjeng som har gått sammen om å leie hallen hver torsdag kveld. Det skal bli fint å få to treningsdager i uka inne i et varmt lokale resten av vinteren.
  • Det var Scott som fikk være med på trening denne gang. Jeg har tenkt at de andre også skal få trene litt agility i vinter, men siden dette var første innetrening ville jeg se an hvor mange som kom før jeg tar med flere hunder. Og mange - ja det var det virkelig. Over 20 hunder - nærmere 25 dukket opp på årets første trening. Det sier seg selv at det ble utrolig lite trening pr hund denne kvelden. Men vi vet av erfaring av det ikke kommer like mange etterhvert. Scott og jeg fikk noen minutters trening- En trening jeg syns fungerte fint for oss. Vi fikk trent både kombinasjoner og felt som enkelthinder. Det skal bli moro å få trent litt lengre kombinasjoner på torsdag.I pausen fikk vi også trent noen freestylemomenter tett inntill agilitybanen og masse hunder og folk som sto helt tett på oss. Flinke Scotten min, - han vil bare JOBBE :-) Så forstyrrelser angår ikke han :-)
  • Det har vært en uke med mange fine turer ute for meg og hundene. Mildværet har vært deilig. Halvannen til to timer er vi ute så godt som hver dag , - går turer og trener sammen. For at jeg skal bli i bra nok form til å kunne løpe agility , så trenger jeg å holde hjertet igang også på vinteren. Det merkes fort på formen når man får noen uker uten turer, og det passer meg dårlig.
  • Det aller aller beste med mildværet er jo å få trent ute igjen. Scott og Fargo sine freestyleprogram begynner å ta form og vi prøver å få trent minst en økt hver dag nå fram mot konkurransen i mars. Da er planen å debutere med Scott i FS :-)
  • Motivasjonen til å trene er stor både hos meg og hundene. Hadde bare dagene vært lengre og våren og sommeren snart vært her............ ( sukk.....)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar