lørdag 26. juni 2010

Agility er gøy !

Denne uken og helgen er preget av agility. Jeg har vært to turer i Askim og en tur til Fredrikstad for å trene Scott og Minni midt i uken. I helgen er jeg med på et videregående kurs i føring med begge to :-) I regi av Indre Østfold hundeklubb.

Vi møttes lørdag morgen til strålende som og varmt vær. 10 deltagere er spent på hva helgen vil bringe, - og jeg med. Minni og jeg har trent veldig lite på føring og på hoppehinder i det store og hele. Derfor var det en flott anledning til å få hjelp til å trene litt føring med henne. Den lille damen er morsom å jobbe med, og vi fikk til ganske mye med både frontkryss og bak-kryss idag. Og med god belønning i enden ble det god fart også. Her kan dere se noen bilder fra hennes trening i dag. Hun er utrolig mange fine ansiktsuttrykk mens hun trener. ( Takk til Lina for fine bilder )

Det er ikke så mye å si på innsatsen på hoppehinderne. Her står hinderet alt for lavt, men det bryr ikke Minni seg om . Skal det hoppes, - så skal det hoppes :-)

Scott var også med på kurset, - og det mest fordi jeg i lang tid har slitt med å få han til å hoppe tett på meg uten å gå i gjetemodus. Han kan veldig mye allerede, men det er flott å få repetert en del grunntrening, og få litt hjelp med mine bevegelser og bruk av armer i banen .-)
  • Scott sitter som støpt på starten, - og venter på startsignalet
    Huffda, - den armen var lovlig høy :-o Men Scott forstår visst allikevel at han skal FREM.
    Ikke mye å si på innsatsen på hoppet her heller. Hinderet står ikke på høyt, så han har litt å lære i forhold til å "lese" høyden og spare på kreftene.
    Og - så kom belønningen :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar